Op donderdag 26 februari 2026 20:11:14 schreef Lucky Luke:
[...]
Is er niet nog ergens RIAA correctie? Die wil je niet toepassen op het signaal uit de bluetooth-ontvanger denk ik. Dus dan niet direct op de pickup-ingang maar ergens verderop. Signaalniveau is misschien ook wat te groot, rechtstreeks uit de bluetooth-module. (Daar kun je die weerstandsdeler wel op uitrekenen dat dat goed komt, dat wel).

[...]
Dat klinkt als een goed plan. Evt alsnog een weerstandsdeler als het signaalniveau wat omlaag moet.

Het is een sunstar, wanneer ik aansluit op de speakers( jukebox ligt af ) hoor ik lichtjes muziek uit de boxen, wanneer ik hem aanleg en de versterker aanligt hoor ik niks meer. Ik ben gern kenner, zou het mogelijk zijn om een schema door te sturen waar ik het juist moet aansluiten aub. Dit zou een grote hulp zijn. Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb een verdenking dat misschien wel de bluetooth-uitgang aangesloten werd aan de uitgang van de versterker, parallel aan de luidspreker(s).

NB voor de noordertalers: "aanleggen" is hier vermoedelijk te lezen als "inschakelen"

@topicstarter: op de eerste foto zie ik vier pertinax klemmenstroken. De bovenste twee zijn zeker uitgangen naar luidsprekers toe, daar is het zeker niet, we zoeken immers een ingang, geen uitgang. De derde is nauwelijks gemarkeerd, alleen uiterst links staat er wat tekst maar die kan ik niet lezen. Misschien is dat allemaal "ground" oftewel "nul"? Bij de vierde strook staat wel heel wat tekst, maar ook die is voor mij onleesbaar. Kan daar een detailfoto van?

@Lucky Luke: ik heb geen verstand van dit sooort apparaten, maar als ik er eentje te bedenken kreeg, ik stopte er een kristalopnemer in: goedkoper, simpeler, en robuuster. De mindere klankkwaliteit is in deze toepassing niet zo relevant, lijkt me.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (15%)]

Op vrijdag 27 februari 2026 11:55:38 schreef Paulinha_B:
Ik heb een verdenking dat misschien wel de bluetooth-uitgang aangesloten werd aan de uitgang van de versterker, parallel aan de luidspreker(s).

NB voor de noordertalers: "aanleggen" is hier vermoedelijk te lezen als "inschakelen"

@topicstarter: op de eerste foto zie ik vier pertinax klemmenstroken. De bovenste twee zijn zeker uitgangen naar luidsprekers toe, daar is het zeker niet, we zoeken immers een ingang, geen uitgang. De derde is nauwelijks gemarkeerd, alleen uiterst links staat er wat tekst maar die kan ik niet lezen. Misschien is dat allemaal "ground" oftewel "nul"? Bij de vierde strook staat wel heel wat tekst, maar ook die is voor mij onleesbaar. Kan daar een detailfoto van?

@Lucky Luke: ik heb geen verstand van dit sooort apparaten, maar als ik er eentje te bedenken kreeg, ik stopte er een kristalopnemer in: goedkoper, simpeler, en robuuster. De mindere klankkwaliteit is in deze toepassing niet zo relevant, lijkt me.

Die vier pertinaxstroken zijn allemaal uitgangen voor luidsprekers. Daar is de bluetooth dus zeker niet aan te sluiten. Waar wel, dat kan ik helaas niet zeggen.

Betreffende RIAA: ik ga mee met @Arco - sorry @Lucky Luke!