Weet je wel zeker dat het een condensator was, er zijn ook ferriet beads die er erg veel op lijken en die zijn nagenoeg 0 ohm.

Zijn meestal grijzer van kleur.... LG is nogal lastig om uit protect te krijgen en heb je vaak een Service remote nodig..

Heb is nagecheckt met vergrootglas zijn volgens mij toch condensators zal morgen is een foto posten.
De 12v van de voeding naar tcon is aanwezig.
Maar de 20.5 v van voeding naar tcon is niet aanwezig.

Connector P251 geeft geen uitgaande spanningen.

Daar staat C510 bij dus dan is het een condensator.

Dan is er waarschijnlijk een zekering of BUC defect.. verder meten want je bent aardig op weg!

Het kan zijn dat een t-con error nog actief staat, onderste LVDS kabel los maken en het toestel aanzetten , dan de 20 volt lijn meten, indien dan wel aanwezig toestel uitzetten en de kabel weer aansluiten, toestel aan en als je geluk hebt werkt het weer, zoniet met een service remote de P-Only toets indrukken.

Hallo William,ik heb dit gedaan en kreeg de 20v
De rode led reageert nu wel meer op de afstandsbediening
En hoor het mainbord wat werken.
Service remote heb ik niet alleen de originele ab.

[Bericht gewijzigd door JimA op (16%)]

Zonder service remote wordt resetten lastig, daar zitten wat knoppen op die je kunt gebruiken om de tv te resetten.

Waar kan ik deze best kopen.

Uhm, ooit gehoord van Google of dergelijk zoekprogramma?

Ja idd,verkoop jij ze ook ?

Denk het niet, zijn schaars te krijgen is een afstandsbediening voor Dealers ...

Typ eens in bij Google "LG service remote" bij gesponsorde producten zie je ze staan voor letterlijk een paar euro. Ik verkoop ze niet want ik verkoop helemaal geen AB's en ik kan nooit concurreren met o.a. Aliexpress

Ik had altijd flashbare 1:1 vervangende afstandsbedieningen van Aswo op voorraad. Een paar jaar geleden repareerde en verkocht ik nog zo nu en dan TV's, en als ik geen goedkope passende AB had (bijvoorbeeld van Aliexpress) dan leverde ik die er altijd bij. Bijkomstig voordeel: in hun database staan ook een paar servicetypes, dus als ik een keer in de servicemodus moest zijn dan flashte ik gewoon zo'n AB.

Op vrijdag 20 maart 2026 21:51:52 schreef maartenbakker:
Ik had altijd flashbare 1:1 vervangende afstandsbedieningen van Aswo op voorraad. Een paar jaar geleden repareerde en verkocht ik nog zo nu en dan TV's, en als ik geen goedkope passende AB had (bijvoorbeeld van Aliexpress) dan leverde ik die er altijd bij. Bijkomstig voordeel: in hun database staan ook een paar servicetypes, dus als ik een keer in de servicemodus moest zijn dan flashte ik gewoon zo'n AB.

Die heb ik in het verleden ook gebruikt en dat werkt voor de meest gangbare toetsen zeer handig om bij een TV te verkopen.
Bij service remotes heb je meestal speciale toetsen zoals ook bij een LG, toetsen als IN-START, ADJ, P-Only en IN-STOP zul je op die programmeerbare niet tegenkomen.

Ok bedankt voor de tips he,ik heb er 1 besteld.

Ik had gelezen dat je tcon
niet zomaar kan vervangen wegens kalibratie

Wat als je correcte nummers had identiek aan andere tcon
Wat gebeurt er dan als men dit doet.

IDD klopt helemaal wat je zegt en ook met identieke nummers kan dat niet want per scherm is alles gecalibreerd. Enigste optie is calibratie (trachten) uit te lezen en in de donor te zetten. Effect dat of scherm niet goed functioneert, kleuren niet kloppen etc.

Met een RAD33387801 kun je de t-con software verplaatsen of je zet de EMMC. Om de EMMC over te zetten moet je wel een hot air station hebben en kunnen reballen.

Here is a manual how the jig works https://en.ppt-online.org/642978

[Bericht gewijzigd door william1967 op (27%)]

A ok ben er nog met bezig,moet even wachten op nieuwe flux die ik besteld heb,want die smd solderen,loopt niet zo vlot,is ook zo klein,maar ik kom er wel.

Hij wil nog niet opstarten,voeding en mainbord zijn ook volgens mij spanningen gemeten op beiden,ic word lichtjes warm op mainbord.Spanningen zijn aanwezig daar,hij reageert op de service
remote p only,maar het lichtje blijft rood.

Iemand nog tips,want ik weet het niet meer direct.

Word er op de Tcon ook alle sub spanningen gegenereerd? Werkt de converter waar je defecte Ctje inzat?

Hallo Smd,ik ga dit is nakijken morgen kan ik er aan voort werken.

Als je de connector welke boven op de inverter naar de voeding losneemt en je zet het toestel aan en het ledje knippert alsof het aan gaat en de afstandsbediening reageert dan heeft je oled panel sluiting. Kijk ook goed of het scherm niet gebroken of beschadigd is.