Hoe moet een sub-paneel beveiligd worden in een Magazijn.
Moet er een hoofddifferentiaal en een hoofdautomaat voorzien worden in het begin van het Sub paneel?
Hoofdschakelaar ga ik wel voorzien.
Ik ga welk werken met lokale differentiëlen in het subpaneel (300mA-30mA per +/-6 automaten).
Kabel is 100m-25mm² lang en is 63A afgezekerd in het hoofdpaneel.
Werk in en TN-C-S netwerk. Het hoofdpaneel heeft wel een hoofddifferentieel, namelijk een Micrologic Vigi.
Hoe moet dan het hoofdpaneel beveiligd worden in een magazien?
Ga werken met een hoofddifferentieel en automaat, namelijk een Micrologic Vigi.
Maar wat met de lokale differentielen dan?
benleentje
Golden Member
Vanuit de hoofdkast voor je subpaneel zit de zekering met afgaande kabel naar je subpaneel. De zekering in de hoofdkast moet de afgaande kabel beveiligen en beveiligd daarmee ook het subpaneel.
Als de zekering in de hoofdkast bv 63A dan moet je subpaneel tenminste 63A of zwaarder zijn. Ook moet de kabel tussen hoofdkast en subpaneel berekent zijn voor 63A
Het is altijd handig om in een subpaneel in hoofdschakelaar te hebben
Op vrijdag 20 maart 2026 13:27:41 schreef benleentje:
Vanuit de hoofdkast voor je subpaneel zit de zekering met afgaande kabel naar je subpaneel. De zekering in de hoofdkast moet de afgaande kabel beveiligen en beveiligd daarmee ook het subpaneel.Als de zekering in de hoofdkast bv 63A dan moet je subpaneel tenminste 63A of zwaarder zijn. Ook moet de kabel tussen hoofdkast en subpaneel berekent zijn voor 63A
Het is altijd handig om in een subpaneel in hoofdschakelaar te hebben
En hoe pak ik het best aan op het gebied van de differentieel?