Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
De panne is dat er geen hoogspanning is, ttz Geen beeld of geluid. Getuiglampje en reactie op de afstandbediening werkt wel.
Kan er iemand mij een schema bezorgen???
[Bericht gewijzigd door Opabob op (21%)]
RAAF12
Golden Member
https://elektrotanya.com/samsung_saturn4_le32b530.pdf/download.html#dl en verder niks zinnigs mee te delen.
Opabob
Deze TV is tijdens de winter in een caravan, onbeschermt op een camping blijven staan, waarna hij niet meer werkte. Waarschijnlijk heeft het dus iets te maken met koude on vocht.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
"ttz" kan zo te zien gelezen worden als "tevens".
"getuiglampje" klinkt als standbylampje.
Andere vragen: wat wordt er bedoeld met hoogspanning? Mogelijk de backlight van de LCD? Of de voeding verder wel of niet opkomt kun je meten, bij de connector staat doorgaans een printopdruk van de uitgangsspanningen. Meestal in standby een 5V lijn en bij aanzetten nog een 5V of 3,3V lijn en iets van 12V en/of 24V.
Deze generatie Samsung had nog wel eens last van slechte elco's op de voeding. Dat zou bij een visuele inspectie al boven water moeten komen.
Opabob
RAAF12
Golden Member
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dit is bij Samsung vaak ook nog in te stellen en niet bij elk toestel gelijk. Er zal dus gemeten moeten worden aan de uitgangsspanningen van de voeding.
Een B serie... oud, redelijk antiek te noemen.. bij een recyclage winkel koop je zo'n toestel voor 20 Eu, dus de moeite we voor nemen? Als het niet de voeding is, zou ik ermee stoppen..