AEG 7000Steam Autodose L7FENS96AD: wasmiddellade loopt vol water

We zijn in het bezit van een AEG 7000Steam Autodose L7FENS96AD. Na 23 maanden (dus net binnen de garantie) liep de wasmiddellade vol water. Monteur gekomen, lade vervangen, werkte een paar maanden. Daarna weer hetzelfde probleem: ditmaal lade weer vervangen, inclusief bovenkap en achterzijde. Het eigenaardige is dat er niets te zien valt aan de "defecte" lade en het vervangend onderdeel is 100 procent identiek. De monteur kon ook niet aangeven wat er nu mis is. Hij vervangt er een heleboel, maar feitelijk blind. Soms is reparatie afdoend, soms moet hij terugkomen. Je voelt hem al aankomen: we zijn nu toe aan de derde lade. Behalve dat ik ons een traject zie ingaan waar elk jaar een lade moet worden vervangen, verwacht ik straks oko wel een discussie over de vraag hoe lang dit nog garantie blijft. Met een fixed fee van 229 euro is dat wel een punt. Zijn er gebruikers of technici die bekend zijn met dit probleem? Waar zit het hem in en wat is de oplossing?

Garantie of niet, een wasautomaat van een dergelijke leeftijd mag zulke fouten nog niet hebben.
Een dergelijk apparaat moet gemakkelijk een jaar of zes zonder problemen functioneren.
Wellicht de case aanmelden bij de consumentenbond.
Dat wil wel eens helpen om de fabrikant of leverancier in beweging te krijgen...
De leverancier hoort als eerste zoiets op te lossen!

[Bericht gewijzigd door buzzy op (23%)]

Dat wordt ook mijn insteek. Feitelijk is hij nooit afdoend gerepareerd en een machine van een kleine 1000 euro moet natuurlijk langer foutloos functioneren dan twee jaar. Heb inmiddels een servicebezoek aangevraagd onder garantie waarin ik meld dat ik ervan uitga dat dit gewoon onder garantie wordt gefixed. Maar ik krijg het idee dat ern iets te fixen valt en we te maken hebben met een structureel probleem waarbij pleisters plakken de enige oplossing is. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de vraag: wat kan dit zijn?

helaas gebeurt het vaker met deze modellen.. Verstopping van wasmiddel lijkt de oorzaak.