Hallo,

Ik heb 2 LED strips van elk 5M.
Ooit eens op Ali besteld inclusief een controller met afstandsbediening (incl. muziek herkenning)

De strips hangen ver uit elkaar dus heb ik er een 3x0,75 kabel tussen gesoldeerd om de gekleurde draden weer aan elkaar te maken.
Probleem is, 1 ledstrip werkt perfect. Deze zit het dichtst op de voeding.
De andere werkt niet goed.

Het is een lichte voeding, ik heb eventueel nog een zware liggen.

Zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn ivm de lengte van mijn kabel?
Tevens weet ik niet waarvoor de extra rode en witte kabeltjes zijn die uit de strip steken.

Voor het verlengen van de kabel werkte de strip gewoon doormiddel van alles in elkaar te klikken (rood en wit bleven los) en dat werkte prima.

hoe lang is die kabel? want 10 meter 3x0,75 en 19W de meter strip gaat niet werken. er zit ook een ic op de strip, dus te weinig spanning en deze gaat niet werken. check ook die stekkers, niet zelden zit er een pen los of is eruit gekomen.

De kabel zal max 5 meter zijn.

die rode en witte kabel is dat extra voeding toevallig?

Ik leg wel een nieuwe kabel van 5x1.5, dan heb ik eventueel die 2 draden als optie.

Zal dit genoeg zijn of moet ik ook een andere voeding gebruiken?

Als je voeding niet genoeg stroom kan leveren zakt de spanning in. Die lange draad kan dan net te veel spanningsval geven.
Wat voor voeding heb je? (stroom, spanning, vermogen) Zat die bij die set of is die los gekocht op Ali?

Het kan zijn dat de kabel te lang is en dat daardoor de pwm signalen vanaf de controller worden verstoord en de rgb strip daardoor niet functioneerd.
Probeer het eens te testen door de strip te solderen op een kabel van max 15cm zodat je kan zien of het niet de strip zelf is.

Als je handig bent zou je eventueel ook een esp32 of arduino kunnen gebruiken voor het aansturen van de ledstrips.