Beste forumleden.
Ik ben op zoek naar een vervangend mainboard voor een Samsung QE55Q74TAL.
Van dat type mainboard blijken twee versies te zijn en ik weet nu even niet welke de juiste is voor het toestel dat hier op de tafel ligt. Er zijn een zogenaamde "FA01" en een "CD02" versie. Hoe kan ik nu vaststellen welke versie mainboard in dit toestel hoort? Geen van beide codes kan ik zo op het eerste gezicht ook maar ergens in het toestel terugvinden? Ik vermoed dat de twee versies paneel-specifiek zijn, maar ook in de paneel code (zie foto) tref ik geen van beide codes aan.

Help....

Hm. Te snel om hulp geroepen...
Ik zie nu dat de witte sticker op het mainboard uitsluitsel geeft.
Op die sticker op het mainboard in mijn toestel staat "BN94-15361X". De andere versie van het mainboard zou als code "BN94-15226E" hebben. Die code is blijkbaar bepalend voor welk mainboard er in dit toestel hoort.
Weer wat geleerd.

Bij nummers zoals FA01 en CD02 laten ze al een hele tijd de letters weg. Op de typesticker achterop het toestel staat dan ergens 01 of 02.

En inderdaad het BN-nummer op de sticker op het mainboard biedt uitsluitsel. Soms is er dan wel een vervanger mogelijk, vaak zelfde nummer maar de laatste letter verschilt zoals bij jou de E en de X. Vaak is dat ook geen vervanger, dus alleen als een betrouwbare bron zoals Aswo dat aangeeft of als het in het toestel aanwezig is terwijl het toestel hetzelfde versienummer heeft.

(let wel, dit is mijn vuistregel, ik repareer weinig TV's meer dus de actuele situatie kan verschillen)