peter60
peter
Panasonic DMR-ES35V combi DVDR/VCR:
Dit toestel werkt prima bij weergave van VHS of DVD. Bij kopiëren van VHS naar DVD krijg ik horizontale lijnen in de weergave van het VHS beeld wat ook wordt opgenomen op de DVD.
Ik dacht dat de voeding ergens wat verzwakt is zodat die storing geeft als VHS en DVD beide stroom nodig hebben. Ik heb alle elco's, in de voeidngsprint, getest en waar nodig vervangen (een paar met iets te hoge ESR), maar het resultaat is hetzelfde.
Is hier iemand die ervaring heeft met deze toestellen en raad weet?
Korte video ervan, te zien op de volgende link:
Mhttps://drive.google.com/file/d/11RwWIEmNpHFzEiAkz_kyZ47yFDSu-Emu/view…
peter60
peter
Na het bestuderen van het schema, zie ik dat er een 12V lijn voor beide "drives" wordt gebruikt waar 2 condensatoren van 16v/1500 µF op staan.
Na wat googelen vind ik deze update van de constructeur, voor een toestel met een bijna gelijke voeding:
Digital/Power PCB MODEL NUMBER
DMR-EX95VEB
This is an original manufacturer replacement part
Symptom's: No digital channel's, Will not tune, Grainy analog channel and line's on picture
A 5 piece repair kit containing high grade Panasonic electrolytic capacitors and instructions.
C1203 + C1204 16V 1500UF, C1209 10V 680UF, C1236 + C1808 6.3V 680UF 105ºc
Kan ik de 2 condensatoren van 1500 µF vervangen door 2 van 1800 µF aangezien ik die heb liggen?
dat gaat geen probleem zijn. Die repair kit is voor als de oude condensatoren "uitgedroogd" zijn, sterk verhoogde ESR dus. dat heb je kunnen vaststellen? Of de rimpel kunnen meten?
peter60
peter
Ik heb die condensatoren vervangen, maar dit was niet de oplossing.
Ik heb een 2de toestel met hetzelfde probleem, alles werkt goed apart maar als ik het toestel laat kopiëren van VHS naar DVD krijg ik strepen op het VHS beeld wat mee op de dvd staat.
Lijkt mij dus een vaak voorkomend probleem maar ik vind er niets van terug op het www, kan iemand eens bij EURAS zien of dat daar niet besproken wordt bij Panasonic DVDR/VHS recorders? (ik heb daar geen toegang op)
Het is zowizo een voedings probleem dus toch daarop concentreren. Misschien een aardings probleem kan ook. Als je gewoon VHS afdraait was het OK..
peter60
peter
hoe kijk je overigens? via tv rf of via de scart?
via scart, goed beeld als ik enkel het vhs deel of het DVD deel gebruik, slecht beeld als ze alle 2 te samen moeten werken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
alle 2 samen? steek je dan de scart van het ene toestel naar het andere toestel om een vhs te copieren? want dat werkt vaak niet..
Je bent niet heel erg duidelijk als je het woord 'toestellen' gaat gebruiken; dat suggereert 2 losse apparaten.
Ik vermoed dat je probeert te zeggen 'als alleen het VHS of DVD gedeelte gebruikt wordt is het beeld goed, bij kopiëren van VHS naar DVD ontstaan er strepen in de opname op DVD'.
Als ik het goed lees zie je deze strepen direct tijdens het maken van de opname van VHS op DVD en dan ook weer bij het afspelen van de opgenomen DVD, terwijl het VHS gedeelte niet in gebruik is?
[Bericht gewijzigd door WillemV2 op (11%)]
peter60
peter
Als ik het goed lees zie je deze strepen direct tijdens het maken van de opname van VHS op DVD en dan ook weer bij het afspelen van de opgenomen DVD, terwijl het VHS gedeelte niet in gebruik is?
Dat is inderdaad het probleem, ik heb die post, van 25/6, waar ik over toestellen sprak aangepast.
[Bericht gewijzigd door peter60 op (12%)]