Met de induktiekookplaat NEFF type T58PS21XO/03 heb ik het volgende probleem.
De aan uit aanraaktoets werkt niet goed. (alleen deze) Met de andere aanraaktoetsen zijn geen problemen De ene keer reageert de toets , de andere keer wel.
Ik heb plaat gedemonteerd en opnieuw gemonteerd? Het was beter maar het heeft maar een paar dagen goed gefunctioneerd. ( of iets beter) en daarna weer niet meer.
Als je de glasplaat afneemt zit er daar een print onder die contact maakt met de glasplaat. Zou het kunnen dat deze print op de aan-uit toets onvoldoende contact maakt met de glasplaat.
Heeft iemand ervaring met zo'n probleem? Ik veronderstel dat dit niet opgelost zaL zijn als ik dat printje vervang? Of moet k een tape leggen onder deze print zodat de druk wat verhoogt op de glasplaat.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik haal de toets er af. De grijze toets maakt via 2 zwarte punten aan de onderkant in de hoeken kontakt met 2 soldeer eilandjes (driehoekjes). Ik leg hier een beetje soldeersel op. Echt het minimum. Amper zichtbaar. Geen bol. Dan toets terug plaatsen.
Maar het is een reeks fout. Het gaat epidemisch naar meerdere toetsen uitbreiden. De uitgebreide waarborg van destijds betreffende dit euvel is niet meer geldig.
alvast bedankt voor de info Eric. Wat bedoel je met haal de toets eraf? Is dit de toets eraf klikken of af solderen ? Moet de kookplaat nog terughalen heb deze niet bij mij vandaar.
Een tape eronder leggen van 1 a 2mm zodat deze meer drukt op de glasplaat is geen duurzame oplossing zeker??
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Meestal zit er op de toets een symbool met led achter. Bv het 0/1 symbool. Met tape ga je dat licht mss blokkeren. Doorzichtige tape is dan weer zeer dun. Tape kan mss ook werken maar de werking vh geheel is als volgt en ik weet niet of het soldeereiland zo korter bij het zwart rubber puntje komt:
Het is een wit lego blokje met onderaan 2 plastiek puntjes om te centreren op de correcte positie via gaatjes in de print. Het is er dus met scherp schroevendraaiertje af te wippen. Aan de rand vh legoblokje op de ribben zit een zwarte stroom geleidende rubber die contact geeft via 2 kleine puntjes met de print. Over het geheel zit een zilveren lak. Door het soldeereiland een ultra kleine verhoging te geven brengt dit het soldeereiland korter tegen de zwarte rubber puntjes.
PS. Wel de toets voorzichtig naar boven werken zodat de kunststof puntjes door scheef wrikken niet afbreken.
alvast bedankt voor de gegeven info Eric
met de soldeereilandjes te verhogen is het gelukt. Eerst heb ik een zeer dun laagje tin aangebracht maar zonder goed resultaat. Daarna een beetje meer tin aangebracht en twas ok.
werkt nu al een week, veronderstel dat het nu goed zal blijven