Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb voor mijn aquarium een Juwel Helialux verlichting met bijbehorende Appcontrol.
(de computer voor verlichtingsinstellingen via WiFi)
Om de boel op te starten start het ding als Accesspoint en moet je daarop inloggen met je smartphone.
(omslachtig, maar je smartphone heb je tegenwoordig overal voor nodig, zelfs voor het inschroeven van een gloeilamp...
)
Het werkt niet met het default password en de AP naam klopt ook niet.
Vervangende unit gehad, uiteraard dezelfde ellende. Je zou de boel moeten kunnen resetten door 'Reboot' en 'Mode' in te toetsen.
Gebeurt niks uiteraard.
Is er een andere manier om de boel te resetten? (jumper, andere toetscombinatie?)
Bij de leverancier en Juwel schiet ik niks op, die weten nog minder als ikzelf al heb ontdekt... 
Heeft iemand hier al eens mee 'geworsteld'?
EricP
mét CE
Ik ben bij AppControl al afgehaakt 
Er staat me HEEL vaag wat van mij (ooit eens voor een kennis met zo'n stuk ellende bezig geweest...) dat je met een PC er wel bij kwam. Accesspoint connecten. Password was iets als password ofzo (geen idee van casing...). En dan had je een web interface waar je wel wat mee zou moeten kunnen.
Ohja... Kon je ook niet wat met blauwtand?
Bapaktus
Special Member
Héél vroeger hadden wij thuis een groot tropisch aquarium met verlichting en verwarming.
Gewoon een tijdklok/schakelaar die de verlichting aan en uit zette.
Ik had daar wel zelf met een NE555 een schakeling tussen gezet die het licht langzaam dovend uit zette en de volgende ochtend ook weer langzaam op liet komen.
Dat soort in en uit schakelaars met vertraagde aan/uit regeling waren ook in de winkel te koop.
Dus géén App control.
Ouderwets maar wel simpel werkend. 
ruud
Mijn hierboven gegeven reactie is dus géén antwoord op de gestelde vraag. Sorry. ruud
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Accesspoint heet default "HLSmartcontrol" maar hier is 't "Juwel_01xxxx" en het default password ("password") wordt geweigerd... 
Jammer, maar ik denk dat ik dan ga proberen om de zaak om te ruilen naar iets wat wel werkend te krijgen is...
Altijd ellende als zo'n 'oud' bedrijf de moderne tijd in wordt gesleept. (dingen waar ze geen verstand van hebben)
Daarbij is het ook nog een Duits bedrijf: kwalitatief goed, maar die doen altijd alles op hun eigen manier...
Arco
Special Member
Toevoegen gaat niet (er is niks); enige wat ik kan kiezen is een Juwel Smartcam, die ik helemaal niet heb... 
Arco
Special Member
Eindelijk antwoord van Juwel. Blijkt dat er 3 op elkaar lijkende apps zijn en er maar eentje werkt.
Na tientallen keren resetten en inleren werkt het op mijn smartphone. (met een reboot gebeuren soms vreemde dingen)
Op de vraag hoe de browser te gebruiken: "dat kan niet meer, alles moet op de smartphone'...
Handig, je moet dan met je vinger de tijd aanwijzen in het 25x45mm grote statistiekje, probeer dat maar eens...
Er zitten 1440 minuten in een dag en de breedte van het grafiekje is misschien 750 pixels... 
Arco
Special Member
Zijn de pluggen die eraan zitten trouwens iets standaards, of een eigen uitvinding? (5 polig rond, iets van een cm)
Arco
Special Member