Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Ik heb een beamer met zeer waarschijnlijk een defecte DLP aansturings-chip, niet de DLP chip in de lens maar op de print bovenop, zie foto. De beamer gaf rare lichte kleurbalken die over het startscherm lagen, de info status info rechtsonder in beeld leek verder wel goed aanvankelijk. Na licht verwarmen in bedrijf, van een chip de DMDSR16CKPN bleek het beeld even weer helemaal goed (egaal blauw op het startscherm) , maar na zorgvuldig doorsolderen van dit ic werd het beeld alleen maar erger, nu meer grijs en een zwarte balk met ruis en heel af en toe het logo nog en de status info. Met behulp van AI kwam deze storing vaak exact zo voor en de verwarmen tip lijkt ook deze chip als defect aan te wijzen. Beamerlamp gaat nu echter na verwarmen en doorsolderen meermaals, op zwart en na verloop van tijd uit met alleen de ventiloren aan. Deze chip is echter na research van Texas Instruments exclusief gemaakt voor de DLP series beamers van Toshiba , en kan ik niet en is ook niet los meer te bestellen ergens helaas. Zoeken op soortgelijke afbeeldingen geeft wel een DLP chip , op Ali eentje ook met DLP en en model DAD1000 erop. Er zitten ook dezelfde specifieke waver cirkels op die AI aanvankelijk als dezelfde chip zag als die in de Tohsiba beamer, maar helaas is er geen circuit diagram van deze chip of pdf helaas. Wel over de DAD1000 in een Scribd forum. Weet iemand de pin out van de DMD chip mischien of dat de DAD1000 een goede vervanger is ?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Soms heb je een opvolger van een chip die dan een nummertje hoger krijgt, beter is en pin-compatible.
Dat lijkt hier niet het geval. Ik geef je weinig kans.
Vergelijk de datasheets.... weinig kans dat je die kan vinden.
Ik zeg: Game over.
DMD, Digital Mirror Device, en DLP, Digital Light Processor, horen bij elkaar.
TI maakt deze op maat voor de klant.
Je kan deze laatste,DLP, niet zomaar uit een andere beamer halen om uit te wisselen.
Van een identieke beamer, merk en type, zou het misschien wel mogelijk zijn.
Ik vrees ook einde verhaal.
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Infocus heeft hetzelfde moederbord ook gebruikt voor een LP130 en alleen de firmware is anders met het logo dan die van de Toshiba en er zit een iets andere video in connector op maar verder is het apparaat hetzelfde. OOk hier zit deze chip op. KAn alleen helaas niet de pinout vinden in de service manual die Toshiba dan wel weer heeft gemaakt maar geen circuit diagrammen helaas. De chip zit wel in meerder modellen ook, alleen is er niet veel van onderdelen nog te vinden op Ebay enz. Maar wel hele beamers nog met defecte lampen vaak. Helaas maar als iemand nog iets defects heeft van een DLP beamer zou dat mooi zijn. DE chip is volgens AI in wel in verschillende merken en modellen gebruikt, maar ook deels geprogrammeerd dacht ik. GEvalletje helaas pech.
Rely
Golden Member
Hallo Bart.
Ik heb eventueel 3 defecte DLP beamers gratis voor je. Lampen defect en Pixelfouten.
Mitsubishi VLT-EX240LP
Eiki EIP-XSP 2500
Vivitek D857WT
Misschien zit daar wat bij.
Wordt niet verzonden, ophalen in Lelystad
Groet, Gerard