https://www.circuitsonline.net/forum/view/172533/1

Ik vind het lichtelijk verbijsterend om te zien hoe snel dit topic ontspoord is, en hoe weinig er aan gedaan is om de topicstarter met zijn vraag te helpen.

De TS is vast gevlucht. Niet bepaald een reclame voor het forum.

Niemand weet het antwoord op de vraag van TS of het staat al ergens in het topic.
Nu wordt WW2 erbij betrokken en toen waren er nog geen mobieltjes, dus wat mij betreft kan dit topic op slot.

Hm, hm. Er is wel iets van, maar ik wil toch een beetje nuanceren.

* de topicstarter is een regelmatig en trouw maar niet bijzonder actief deelnemer. Ik denk niet dat hij gevlucht is, al kan het wel natuurlijk;

* het onderwerp heeft eigenlijk niet echt met elektronica te maken, en hoort hier dus niet echt thuis; tenzij misschien in de koffiehoek;

* het ontsporen van draden is een oud zeer op dit forum, weliswaar leidt dat soms tot onverwachte nieuwe inzichten.

Het betreffende topic had vanaf het begin al nauwelijks raakvlak met electronica. En dat is zo gebleven tot op het einde.

het ontsporen van draden is een oud zeer op dit forum

Discussies meanderen. 'Ontsporen' vind ik een heel groot woord. Wat mij betreft is er pas van ontsporen sprake bij persoonlijke beledigingen of bedreigingen. Dat heb ik op dit forum nog nooit gezien.

Ach, er zijn zoveel topics die op een gegeven moment over hele ander zaken gaan.
TS vraagt iets wat misschien beter in de koffiehoek kan, maar ik weet niet of TS daar in kan.
Er is genoeg uitleg gegeven over de mogelijke reden dus antwoord heeft hij wel gekregen.
Ik verwacht niet dat TS hier voor weggelopen is.
Dat is wel eens het geval bij andere topics, daar komt een nieuwkomer met een zeer summiere vraag "hij doet het niet", er wordt vervolgens serieus door de anderen geholpen om een oplossing te formuleren.
En dan horen we nooit meer wat van betreffende nieuwkomer, dat vind ik veel meer irritant.

Op vrijdag 4 september 2026 00:18:49 schreef nonius:
Het betreffende topic had vanaf het begin al nauwelijks raakvlak met electronica. En dat is zo gebleven tot op het einde.
[...]

We zien het steeds vaker, topics met nauwelijks raakvlak met elektronica, die horen niet thuis op CO.....

Schrijf over niet elektronica gerelateerde dingen a.u.b. elders. Dat hoort meer thuis op facebook of zo.

groet, Gertjan.

Een forum heeft naast het doel van informatie-uitwisseling ook een sociale component met wat gemoedelijk gekeuvel. Ook techneuten blijven per slot van rekening mensen.

Maar het valt me inderdaad al enige tijd op dat de activiteit en ook de kwaliteit ervan terugloopt, al voor het begin van de zomer. In eerste instantie weet ik het nog aan het weer, maar begin me nu hoe langer hoe meer af te vragen in hoeverre het met de nieuwe software (sterk mobiel ge-oriënteerd i.p.v. op desktopgebruikers) te maken heeft. Was iets waar ik vanaf het begin m'n zorgen over had, en ik vrees dat het bewaarheid wordt. (nee, dit is niet de plek om die discussie nog eens dunnetjes over te doen - maar ik zie wel een verband).

Dat ontsporen gebeurt wel vaker de laatste tijd en zo'n vraag hoort inderdaad in de koffiecorner.

Er zijn ook minder interessante onderwerpen/vragen vind ik, maar denk ook dat, dat door AI komt. Daar wordt het eerder voorgelegd/gevraagd heb ik het idee.

In de koffiecorner is ontsporen leuk, maar hier hoort het idd niet (topic niet volledig gelezen)

Op vrijdag 4 september 2026 08:49:20 schreef nonius:
Een forum heeft naast het doel van informatie-uitwisseling ook een sociale component met wat gemoedelijk gekeuvel. Ook techneuten blijven per slot van rekening mensen.
...

Gekeuvel hoort in de koffie corner. Als daarbij de onderbuik spreekt al helemaal.

Lees eens terug in oude topics. Een weelde van kennis, en uitwisseling daarvan gaat voor je open.
Met slechte weinig off-topic in de discussies.

Ook oude verzameltopics (mijn mooiste meetapparatuur, show jour projects etc.) zijn leuk om terug te lezen. Nu worden zinnige en/of mooie poste afgewisseld met pagina's geklets. Dat gaat niemand dus meer teruglezen...

Ik merk dat ik steeds sneller klaar ben met doorlezen van CO.

.
Wat betreft

Een forum heeft naast het doel van informatie-uitwisseling ook een sociale component met wat gemoedelijk gekeuvel

Hetzelfde is gebeurd op EEVblog.
In het grote TEA topic kreeg een groepje mensen de overhand waar het idee heerste "Het is hier net als de pub, waar je moet kunnen bijpraten over van alles".
Gevolg was pagina's vol diaree, met sporadisch on-topic posts over test equipment.
Dat eindigde in gedoe, onprettig voor iedereen, en uiteindelijk zijn ze uit EEVblog gezet. Het liet zowel EEVblog als die club beschadigd achter. (Ze zijn voor zich zelf begonnen, en verder weinig van vernomen)
Voor mij een voorbeeld hoe het NIET moet...

groet, Gertjan.

Op vrijdag 4 september 2026 10:05:55 schreef miedema:
Gekeuvel hoort in de koffie corner.

Precies dat.

Ook oude verzameltopics (mijn mooiste meetapparatuur, show jour projects etc.) zijn leuk om terug te lezen.

Inderdaad.

Ik merk dat ik steeds sneller klaar ben met doorlezen van CO.

Ik heb precies het zelfde, je leest het wel, maar reageert minder vaak.

Ik ben het niet met jullie eens.Als je naar CO kijkt zonder de koffiecorner bril (door bijvoorbeeld niet in te loggen) dan gaat het wel degelijk over elektronica en als dat niet het geval is gaat er binnen no time een slotje op.Dat telefoontopic is de uitzondering die de regel bevestigd en hoort idd in de koffiehoek thuis.Bijna al de reacties hier zijn van mensen die ook in de koffiehoek kijken,op 2 uitzonderingen na.

Op de TS na, en dan gaat hij dus niet naar de koffiehoek.

Ik doe met plezier een donatie zodat deze TS naar de koffiehoek kan en deze onzin ook?
Als ik er zelf maar niet in hoef.. :)

Op donderdag 3 september 2026 22:47:28 schreef joopv:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/172533/1

Ik vind het lichtelijk verbijsterend om te zien hoe snel dit topic ontspoord is, en hoe weinig er aan gedaan is om de topicstarter met zijn vraag te helpen.

De TS is vast gevlucht. Niet bepaald een reclame voor het forum.

mee eens !

Dan kan deze nu ook dicht.