Allen,
Er lijkt wat onrust te zijn in printenland. Vroeger gebruikte ik ALLPCB, maar daar ging de lol vanaf toen ze het verzenden van een order rondom China National Day grondig verprutst hadden en er bovendien gedonder ontstond met de betaling van de BTW.
Was ikzelf al weggelopen, recente ontwikkelingen (https://www.circuitsonline.net/forum/view/172318) maakten omschakelen naar een andere printenboer zoizo een goed idee.
In dit tumult kreeg ik plotseling ongevraagd contact van aivon.com, die blijkbaar de contacten spullen overgenomen hadden en vroegen om opdrachten. Ik heb de opdracht waar ik mee bezig was ook naar aivon.com gestuurd om te zien of ze een concurrerende aanbieding hadden.
Dat laatste viel tegen, en ook lijkt het dat technisch inzicht wellicht minder is.
Bij mijn contacten met aivon.com heb ik een email adres gebruikt wat ik nog niet eerder in printenland gebruikt heb.
Vanmiddag ontving ik spam van weer een andere printenboer, pcbcontact.com, en wel op dit nieuwe email adres. Ook zij schooien om opdrachten.
Er is blijkbaar onrust, want de website van pcbcontact.com geeft een 500-error.
Het lijkt erop dat ALLPCB, aivon.com en pcbcontact.com het niet zo nauw nemen met vertrouwelijkheid van klantgegevens die mensen blijkbaar delen tussen bedrijven of meenemen als ze van de ene club naar de andere club gaan werken, en voor mij hebben ze alledrie zowel voor hobby als voor werk afgedaan en staan nu op de Zwarte Lijst.
Als je overweegt iets met printen te doen, wees dus voorzichtig met deze drie clubs, wees voorzichtig met email adressen, met je ontwerpen en realiseer je dat een printenhuis wat in het verleden toch goed spul afleverde, ook af kan zakken met alle gevolgen van dien. Waarvan akte.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Veel van die Chinese printboeren zijn op een of andere manier aan elkaar gelieerd, dus naw gegevens uitwisselen is dan niet zo vreemd...
(voor ons wel, maar de gemiddelde Chinees is daar wat makkelijker in...
)
Voor de zekerheid er maar vanuit gaan dat niets wat je met zo'n Oosters bedrijf deelt geheim blijft...
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik heb intussen minstens 20 keer PCBs besteld en/of laten bestukken bij JLCPCB, en heb niet heel veel te klagen. Één keer hebben ze de conformal coating verprutst, over de TH gaten die nog gesoldeerd moesten worden, sindsdien laat ik ze niet meer coaten.