De afgelopen jaren heb ik diverse BSH producten gekocht die allemaal net buiten de garantie problemen begonnen te geven: wp droger waarvan de bediening kuren had en de condensor dicht zat, oven waarvan de voeding 2x gesneuveld is en de fan kuren heeft, wasmachine die met centrifugeren een enorme piep geeft, vaatwasser waarvan het labyrint dicht geslipt zat. Dat is toch niet normaal? En onderdelen zijn duur waardoor reparatie vaak niet economisch is. Daarnaast zijn met name de witgoed apparaten slecht te demonteren om bij hetgeen te kunnen komen wat stuk is. Als ik dan hoor dat zelfs Miele niet meer is wat het geweest is en AEG ook sinds het niet meer Duits is. En bv. Whirlpool sowieso troep is , is mijn vraag: wat moet je dan wel nog kopen als je een goede prijs kwaliteit verhouding wil en ook dat het nog een beetje fatsoenlijk te repareren is? Beko, Etna, Atag?

Onze ervaring met de aanwezige huishoudelijke apparatuur is niet slecht.
Wasmachine en droger van AEG zijn ongeveer 10 jaar oud; geen storing.
Vaatwasser, combimagnetron, stoomoven van Siemens en koelkast ,naar schatting 8 jaar oud; geen storing.
Miele inductiekookplaat ook 8 jaar oud; geen problemen.
Twee vrieskasten van Liebherr. Een 8 jaar oud en de tweede zeker 15 jaar.
De oudste ging na 10 jaar stuk. Ik heb in voeding een X2 condensator vervangen.
Twee stofzuigers van Miele zeker 10 jaar oud tot vorige week geen probleem.

Een van de zuigers stopte, op het printje bleek een condensator een slechte soldering te hebben; hersteld.

Eigenlijk ben ik niet ontevreden.