heb een fiets gekregen, ding ziet er als nieuw uit. geen slijtage op tandwielen, ketting, pedalen.... echt precies een stoffig showroom model.
doch doet deze NIKS, absoluut niks.
display ziet eruit als nieuw, knoppen niet beschadigd.
de accu geeft geen spanning, is aangesloten met 3 draden (zwart)-rood en geel).
het accupakket binnenin meet 29,3V, is een 8S li-ion. na de BMS zit er niks.
ik weet dat hier wat kennis zit van sparta, ik heb altijd slechte ervaringen gehad met die dingen.
ik zou die in onderdelen kunnen verkopen maar zou dan wel willen testen welke onderdelen werken. ik vermoed dat de accu gewoon de dader is.
kan ik die gewoon eens 29V aanbieden? of kan ik de BMS eens overbruggen? of zit er meer logica in die bms
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een oude fiets die als nieuw is, maar wel een volle accu heeft? meet eens wat die 29V doet als je de fiets aanzet, zou me niet verbazen dat het meteen inkakt. drukknoppen die amper gebruikt zijn willen nogal eens een aantal harde drukken nodig hebben om weer te werken. kan zo simpel zijn.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Heb je al geprobeerd hem op te laden?
Deze accu's hebben een printje op elke cel, die onderling moeten communiceren. Als het BMS of een van de voltage monitoring printjes stuk gaat, zet hij zijn uitgang niet aan.
zit constant in de lader. had gehoopt dat het display iets zou tonen als die oplaad.
heb idd al die printjes gezien.
had al gedacht een 'versleten' accu aan te schaffen om de fiets te testen, maar die moeten aangemeld worden. het enige dat ik zou kunnen zien is het display met een E003 code. daarom dat ik normaal niet aan spartas of gazelles werk
Fcapri,
Ik heb een 6 mnd geleden een zelfde fiets gekocht, alleen staat daar KOGA MYATA op.
Ik mis op de foto bij het re handvat, het blokje dat de instructie knoppen bevat.
De lader is een Delta van de Accel group
Zie foto's , misschien kan je er iets mee.
Ik kreeg wel van de fietsenmaker de opmerking dat accu en display niet meer? te verkrijgen zijn.
Hans
bij mij zitten de knoppen links op het stuur
ik heb zo een display wel al gehad op een sparta met banaan accu.
daar was de zekering in de accu gewoon kapot. nieuwe zekering, lader eraan en zag op display direct dat die aan het laden was. dat doet deze dus niet.
heb dan een andere gelijkaardige gehad die ook niks deed, daar was de contacten van het display helemaal groen geworden, display eraf, contacten gereinigd en werkte weer.
maar deze is echt morsdood. en fiets ziet eruit als nieuw. denk niet dat die 1000km heeft gereden. beetje zonde zo om weg te gooien.
maarja, met de motor ben je niks.
display, accu, controller moeten allemaal aangemeld worden.
ik zou kunnen een gewone achterwielmotor steken, en accu eraan met externe controller. kan dan de hele fiets hergebruiken.
of motor open, 3fasedraden direct naar buiten brengen op de bestaande kabelboom (zijn 3 draden met connector). en accu+ controller vervangen.
als ik alles op 36v zet kan ik die ook veel harder krijgen en softwarematig dan begrenzen op 27km/h (dan rijd je altijd 27, volle of lege accu maakt niks uit)
[Bericht gewijzigd door fcapri op (16%)]