Elektronica info over printer poort

Ik ben de laatste tijd bezig met de printer poort. En daar had ik een site voor. Maar ik ben die link kwijt en in mijn cookie's kon ik hem ook niet meer vinden.
Nu was mijn idee en vraag. Zou hier op CO informatie over de parallele poort kunnen komen??
Dus ongeveer wat er ook is gedaan met de Siriele poort maar dan ook met de HEX adressen achter de pin benamingen?? En mischien (JAH IK ga door :)) Dat er niet allen de naam zoals "Autofeed" achter komt maar ook of die geinverteerd is e.d.

Bij deze alvast bedankt als het wordt door gezet.
Zo niet dan is het heel jammer :)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Jah dank je. Er staat idd info op wat ik op het moment goed kan gebruiken zoals Parallel Null kabel.
Maar ik mis wel wat aan de HEX codes en helaas ook wat voor pin het is.
Klinkt idd raar, maar ik zou het dus handig vinden als er bij zou staan of het een pin is die data binnen krijgt en waar je kan uitlezen. Of dat het een pin is die je hoog kan zetten dus iets als een tor kan aansturen e.d.

Maar wel bedankt hoor ;)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Thank U
Dat was de site die ik eerst altijd gebruikte.
Hoe heb je hem gevonden??
En MOD's zoiets bedoelde ik dus ook. Of er zoiets ook op CO zou kunnen komen??

Op za 07-09-2002 10:33:36 schreef Alex Talsma:
en deze:

http://www.lvr.com/parport.htm#Programming

succes ermee!

Jah ook bedankt.
Maar dat programeren doe ik zelf ;)
Ik heb net een nieuw programma dat in Win 3.x en lager in DOS draaid en in win 95 of hoger een Windows design heeft. BEst handig :D

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op vr 06-09-2002 19:03:23 schreef Tom den Hollander:
Heb je hier wat aan?