Elektronica info over printer poort

Ik ben de laatste tijd bezig met de printer poort. En daar had ik een site voor. Maar ik ben die link kwijt en in mijn cookie's kon ik hem ook niet meer vinden.
Nu was mijn idee en vraag. Zou hier op CO informatie over de parallele poort kunnen komen??
Dus ongeveer wat er ook is gedaan met de Siriele poort maar dan ook met de HEX adressen achter de pin benamingen?? En mischien (JAH IK ga door :)) Dat er niet allen de naam zoals "Autofeed" achter komt maar ook of die geinverteerd is e.d.

Bij deze alvast bedankt als het wordt door gezet.
Zo niet dan is het heel jammer :)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Jah dank je. Er staat idd info op wat ik op het moment goed kan gebruiken zoals Parallel Null kabel.
Maar ik mis wel wat aan de HEX codes en helaas ook wat voor pin het is.
Klinkt idd raar, maar ik zou het dus handig vinden als er bij zou staan of het een pin is die data binnen krijgt en waar je kan uitlezen. Of dat het een pin is die je hoog kan zetten dus iets als een tor kan aansturen e.d.

Maar wel bedankt hoor ;)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Thank U
Dat was de site die ik eerst altijd gebruikte.
Hoe heb je hem gevonden??
En MOD's zoiets bedoelde ik dus ook. Of er zoiets ook op CO zou kunnen komen??

Op za 07-09-2002 10:33:36 schreef Alex Talsma:
en deze:

http://www.lvr.com/parport.htm#Programming

succes ermee!

Jah ook bedankt.
Maar dat programeren doe ik zelf ;)
Ik heb net een nieuw programma dat in Win 3.x en lager in DOS draaid en in win 95 of hoger een Windows design heeft. BEst handig :D

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op vr 06-09-2002 19:03:23 schreef Tom den Hollander:
Heb je hier wat aan?

http://www.muonix.com/~roboticglow/pictures/printerport.gif

gr. Tommy

S1/5 is een ingang maar hoe kan je die detecteren en programeren in Qbasic

Op zo 08-09-2002 21:57:50 schreef MADdie:

[...]

S1/5 is een ingang maar hoe kan je die detecteren en programeren in Qbasic

Var = Inp(&H379)
PRINT Var

Succes !

En dan krijg onder Var een bepaalde code?
Mooi dan kan ik dus met dingen
If Var = poorts1% then print "S1 is aan"
e.d. toch mooi Thank U

En &H379 is toch als de lPT poort op 0378 staat?? dus als hij 0278 is is het toch &H279?

Op zo 08-09-2002 22:15:18 schreef MADdie:
En &H379 is toch als de lPT poort op 0378 staat?? dus als hij 0278 is is het toch &H279?

Ja en &H3BD als de poort op 03BC staat. Dus gewoon het poortadres + 1.

Marcel

OK
normaal zou ik er niet zo'n probleem van maken :)
Maar nu moet ik een programma meteen schrijven en ik mag hem zelf niet uitproberen :(

Dus schrijven, afgeven aan de lerares (ik heb idd een lerares Hardware) en direct laten afdraaien.
En waarom ik dit bij hardware moet inleveren is nog een langer verhaal :(

Op ma 09-09-2002 17:50:58 schreef MADdie:
OK
normaal zou ik er niet zo'n probleem van maken :)
Maar nu moet ik een programma meteen schrijven en ik mag hem zelf niet uitproberen :(

Dus schrijven, afgeven aan de lerares (ik heb idd een lerares Hardware) en direct laten afdraaien.
En waarom ik dit bij hardware moet inleveren is nog een langer verhaal :(

Ik wou dat ik dat kon, een programma maken en niet zelf uit mogen proberen, helaas werkt dit nooit lijkt mij.

Eigenlijk kan ik het moraal van het verhaal niet volgen..... maar dit komt mischien wel.

Ik heb wel een goed tip, test het programma stiekum voordat je het inleverd.

succes.....

Rob

Ik heb het vandaag ingeleverd :)
Maar het was de bedoeling, dat je een programmatje schreef waar de lerares bij stond. Dus zodat ze alles kan zien, je frustratie, je tik foutjes e.d.
Maar het is goed gegaan hoor. Wat mij wel opviel, ik was de enigste die in QBASIC programeerde. De rest die deed het allemaal in voorgekauwd Visual Basic en Visual Pacal. Daar zitten van die standaart libaries in.