MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ikmerkte vandaag dat er een artikel over geheugen op Co gezet is.
Maar hij heeft maar eenpagina met info die de meeste mensen wel weten/wisten.
Is dit artikel nou al klaar ?? of bijft het zo/?
Greetzz
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
is goed
het viel me gewoon op, en geheugen dat spreekt me de laaste paar dagen/weken ff wat meer aan omdat ik druk bezig ben met µC met geheugen te comuniceren.
MADdie
Zou het dus ook mogenlijk te zijn om een klein voorbeeldje er bij te zetten?? van een PIC of een Z80 naar een RAM geheugen IC?? ofzo?
Jeroen Boere
geen probleem.
dit artikel heb ik niet gemaakt om erg veel diepgang te geven aan het onderwerp geheugens. maar om aan de bezoekers die niet weten wat voor geheugen er zijn een kleine inzage te geven van het soort geheugens dat verkrijgbaar is. Dit omdat er vaak op het forum vragen over gesteld zijn. en nu vond ik het maar eens tijd om dit kleine artikeltje even te maken.
Jeroen Boere
Op zo 15-09-2002 13:26:27 schreef MADdie:
Zou het dus ook mogenlijk te zijn om een klein voorbeeldje er bij te zetten?? van een PIC of een Z80 naar een RAM geheugen IC?? ofzo?
ehm, hoe dat moet weet ik niet. denk dat je hiervoor het beste bij Bastiaan kan zijn, die is zeer ver gevorderd met zijn PICje, (
)
het zou dus best mogelijk zijn, maar de bedoeling van het artikel is in mijn bovenstaande post te lezen 
edit: kleine tiepvouten eruit getypt
Ik heb behalve de EPROM die in een ander topic staan, ook nog een oud bord gevonden met een heleboel RAM chips daarop (Stuk of 40) Allemaal met ongeveer 16kb capaciteit. Kan je daar nog iets mee in de vorm van extra geheugen voor je uC, of een ander interessant projectje misschien?