Hallo,

Heb net een autoradio geïnstalleerd MP3 player.
Bij het afspelen van de Cd's is er een storend geluid in de boxen wanneer de radio een liedje zoekt.
Je hoort als het ware de cd draaien via de boxen.

Bij het opzetten van motor of knipperlichten heb ik geen extra storing. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ????

Help en dank

Remi

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

ik heb het zelfde probleem met mijn autoradio
deze is van jvc en als je van nummer naar nummer stapt
dan hoor je over de speakers
rommel

ik weet ook de oplossing niet hiervoor maar je bent dus niet de enige met het probleem

Dank voor je reaktie Remi Als je meer nieuws hebt, wil je me het dan laten weten ? Dank je

Dit is toch een aarde probleem, bij JVC zijn de tulpbussen van de pre-out niet met massa verbonden. dit gebeurd in de aangesloten (JVC) versterker. bepaalde merken hanteren een andere manier van aarde verbinding.

mijn philips en jvc werkten niet zonder problemen met elkaar, heb de aarde intern in de JVC speler doorverbonden en weg problemen.

Hallo,

Ik gebruik geen versterker en heb het probleem toch ?
Kan dit een andere oorzaak hebben ?

wat voor een MP3 speler heb je dan?? daar kan je niets aan doen ben ik bang.

Remi

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

Ik heb wel een versterker en die is ook van JVC.
maar ook bij mij blijven de problemen.
het aardings probleem heb ik niet dat was het eerste waar naar ik keek.
Maar als het een aardings probleem zou zijn in het audio gebied dan zouden deze geluiden moeten ophouden wanneer ik het volumme helemaal naar 0 to draai. maar dit maakt niets uit het probleem blijft zich voor doen.
heel vaag allemaal het lijkt er op dat deze storing of liever gezegt zoek data van de laserunit zich verspreid via het voedings gedeelte van de radio. nu zou het zo kunnen zijn dat
het ontstorings filter van mijn versterker niet goed is
alleen dit heb ik ook uitgesloten door een speaker aan te sluiten op de radio zelf maar dan blijven deze problemen ook.

ik heb er verders geen problemen mee gezien het geluid word ovestemd door de muziek en alleen bij wisseling van de cd index dus dir naar dir heb ik hier last van.

Jammer maar het is niet anders

en toch als iemand nog meer ideeen heeft over hoe wat en waar blijf ik zekers geeintreseerd.

groet

Remi

Remi,

Ik heb dus identiek dezelfde problemen.
Net alsof er een grammofoon staat te spelen. Inderdaad hoor je er niet veel meer van bij het afspelen van een liedje maar wel enorm storend bij het zoeken of wisselen van een cd.

Ik weet het ook niet meer .... :(

Captnoord

mov eax, 0x666

en als je voor de voeding van de wisselaar een 100n C'tje neerzet wordt het dan minder???

Groeten captnoord

Bij mij is het een gewone autoradio met geïntegreerde cd-speler. Dus geen aparte wisselaar

Marco69

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik ken het probleem van diverse CDspelers, zowel MP# als 'ouderwets', zowel merk als no-name, ingebouwde versterker of 'los'

Het probleem is voeding gerelateerd, en wel overwegend de voeding van het 'ding' waar het loopwerk in zit. Wat ontkoppel C's doen een hoop goed, dikke aarde, stevige plus, echter, ik ben het nooit helemaal kwijt geraakt.

Denk dat het toch een design-issue is. Het mag tegenwoordig allemaal niets meer kosten.... :( (mijn oude, dure, inmiddels overleden Sony had hier geen last van; was dan ook een van de eerdere auto CD spelers).