MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
De txt moet ik nog omzetten als jullie dat willen.
Maar een samenvattinkje wil ik ook wel maken.
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Wat ik tot op heden om mij heen heb gezien, is er weinig verandert. Misschien een H-brug in een IC ipv losse componenten, maar de basis is nog steeds het zelfde.
ik weet dat dit schema heel geod moet werken omdat ik een deel zeker hetzelfde heb als hier. De manier om het licht te traceeren met behulp van die Lm324 is wekelijk waar perfect... volgt het licht feiloos.
MADdie
hugo, even een stomme vraag, maar zou je het me nog een keertje willen zenden dan naar bernd_onthemoon@hotmail.com
MiTcHeLL
Hoi weet iemand of dit nou echt werkt : http://www.electronic-circuits-diagrams.com/alarmsimages/19.gif hij moet op mn robot komen om dingen te ontwijken
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
ik heb dit schema al eens eerder gezien en zoals zij het hier voorstellen lijkt het mij wel te moeten werken
MiTcHeLL
MiTcHeLL
K*T ik heb de tsop1738 doorgemeten en nou blijkt dat als hij GEEN signaal krijgt is de out 5 V, en als ik hem een ir signaal geef dan daalt de spanning naar 3,4 V ongeveer
Nou moet ik dus een ontvager hebben als hij GEEN signaal krijgt dat de out dan 0 V is, en als hij wel een signaal krijgt moet hij boven de 1 V op de out geven.
Heeft iemand een id welke ontvanger ik hiervoor zou kunnen nemen
als de spanning op die TSOp niet helemaal naar nul gaat als je er een IR signaal van duichtbij opzet wil dat meestal zeggen dat de frequentie die de leds uitzenden neit ehelmaal goed gelijk is aan de frequentie waaarop de tsop reageer. Je moet dus even de frequentie aanpassen net zo lang de uitgang wel naar <1V gaat bij ontvangst. En dan kan je er een inverter achter zetten... een sn7414 bijv.
MiTcHeLL
HM ja dat kan ook maar het lijkt me makkelijker om gewoon een andere ontvanger te nemen 
Maar ik heb geen id welke 
nou als je dan weer naast de frequentie izt heb je er nog niks aan 
als ik je iets mag aanraden, veel simopeler ook...: de IS471F van sharp.. bij conrad verkrijgbaar.
MiTcHeLL
Conrad.nl kan ik nix op vinden 
Ik ga van de week toch de stad in dan kijk ik wel ff bij Dil electronics of ze em daar hebben.
bedankt voor de raad 
MADdie
kijk ook eens hier 
http://mobots.botic.com/lightseeker.htm
ook een icht zoekend robotje.
ja de nieuwe conrad site zuigt.. ikan em nu ook niet meer vinden, maar hij staat nog wel in de nieuwe catalogus van hen.
Die site schijnt nog niet helemaal af t zijn, dus misschien zetten ze em er later nog wel op 
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
MADdie
oftopic;
Conrad daalt met zijn status bij mij 
ik heb een maand geleden iets besteld, komt het verkeerde binnen. Stuur ik het retour met wat er aan de hand is, sturen ze nix terug
eindelijk sturen ze wel het goede.
En op hun site, je vind er weinig terug wat je wilt. Vind je iets dan zijn ze een foto of de beschrijving vergeten.
En ik wou een sponsje voor mijn soldeer bout aflegger bestellen zijn die niet leverbaar.
Waar zijn ze bij conrad nou helemaal mee bezig.
ja joh het stort een beetje in elkaar. Ik heb in totaal 3 keer besteld, waarvan de bestelling 2 keer te laat kwam en de andere keer miste er iets. Erik, kijk maar eens bij de IC's vele rubrieken zijn nog helemaal leeg, en plaatjes zijn er nog helemaal niet.

hehe