kabeltje gezocht voor oude Philips autoradio

Ik wil mijn ipod aansluiten op mijn autoradio Philips, model RC 668 (best al oud, maar er zit een SW op)en heb daarvoor een kabel nodig: EA6786. Noch de radio noch de kabel wordt meer geleverd.
Wie kan mij eraan helpen?
Een vraagje: zou wellicht een line-in adapter (art.nr 3782392-89 van Conrad) , dat is een adapter van 3.5 mm Jackplug op mini-ISO, (passend op Blaupunktradio's) op mijn Philips-radio passen?
Hans

Op 15 april 2005 17:40:37 schreef Stoutjes:
Ik wil mijn ipod aansluiten op mijn autoradio Philips, model RC 668 (best al oud, maar er zit een SW op)en heb daarvoor een kabel nodig: EA6786. Noch de radio noch de kabel wordt meer geleverd.
Wie kan mij eraan helpen?
Een vraagje: zou wellicht een line-in adapter (art.nr 3782392-89 van Conrad) , dat is een adapter van 3.5 mm Jackplug op mini-ISO, (passend op Blaupunktradio's) op mijn Philips-radio passen?
Hans

heb je cassette in die radio, anders bestaan er cassetjes van 3.5 jack na cassette, inpluggen en spelen maar

Je kan idd zo'n cassette ding nemen, maar dan heb je wel een hoop kwaliteitsverlies.

Beter is misschien om hem ff open te maken, en er gewoon een kabeltje aan te solderen.
Anders moet je ff kijken hoe het stekkertje in elkaar zit, en of je misschien zelf wat kan maken. Maar het is wel in de auto, dus het moet erg goed vast zitten.

Op 16 april 2005 10:11:31 schreef zweetvoetje:
Je kan idd zo'n cassette ding nemen, maar dan heb je wel een hoop kwaliteitsverlies.

kwaliteitsverlies mss, maar het is toch nog altijd goedkopen dan een nieuwe radio, of hem open te maken met da kans dat hem daarna kapot is(autoradio's zijn toch niet zo gemakkelijk open te maken d8 ik) en als je eraan gehecht bent zou ik vo cassette opteren

Bedankt voor de adviezen. Inmiddels heb ik een kabeltje gevonden voor een Blaupunkt. Het past!

Ik heb eenzelfde vraag over dit onderwerp, de kabel met artikel.nr 3782392-89 van Conrad is niet meer te vinden. Weet iemand waar ik zo een kabel kan krijgen?

Een 19 jaar oud topic aanzwengelen met een niet gerelateerde vraag is niet erg handig...

Op maandag 4 maart 2024 16:14:55 schreef Flimmerkasten:
Ik heb eenzelfde vraag over dit onderwerp, de kabel met artikel.nr 3782392-89 van Conrad is niet meer te vinden. Weet iemand waar ik zo een kabel kan krijgen?

Geen idee. Ik kan zelfs niets op dat artikelnummer vinden. Ik heb ook geen flauw idee wat voor kabel er bedoelt wordt. Er wordt iets verteld over een 3.5 mm Jackplug. Maar daarmee weet ik dus niets.

Verder staan er nergens schema's of typenummers en merken van de radio's of wat dan ook.

Het wordt dus zelf de kabel uitmeten en zelf bouwen.

En dan heeft Arco natuurlijk gelijk. Veel melk zal er niet bijzitten

Het wordt dus zelf de kabel uitmeten en zelf bouwen.

... of hier de spec laten weten: welke stekkers, welke verbindingen, hoe lang, afscherming, ...

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (27%)]

Op maandag 4 maart 2024 17:38:18 schreef Ex-fietser:
Verder staan er nergens schema's of typenummers en merken van de radio's of wat dan ook.

Die kan je hier vinden.

Ik snap niet helemaal wat Arco bedoelt met een andere vraag, ik begrijp dat het om dezelfde type radio en dus hetzelfde kabeltje gaat. De vragen die destijds niet beantwoord zijn, namelijk wat voor aansluitingen, zullen nu dus eerst uitgezocht moeten worden en voegen wel degelijk wat aan het oorspronkelijke topic toe.

Volgens het schema in de link van ohm pi, gaat het om een kabeltje dat rechtstreeks aftakt van de 20 polige ISO-achtige connector die boven de normale connectoren zit. Dat zou inderdaad wel eens een mini-ISO kunnen zijn.

Dan is de eerste vraag of die nog vrij is, of dat er al een kabel vanaf die connector de auto in vertrekt.

Oh... En een klein probleempje... De pennen die je nodig hebt, zijn volgens die manual alleen bezet op de RC578 en RC688, dus met een RC668 heb je denk ik gewoon pech, daar zit kennelijk geen ingang op.

De TS vraagt ook alleen maar of het zou werken en komt er vervolgens nooit meer op terug. Dus nu alsnog een nuttige aanvulling op het topic; Arco en Ex-Fietser kunnen dus nu zien hoe een oude koe nog melk kan geven.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]

Het gaat denk om volgende connector die vroeger op meerde raadios te vinden waren oa Blauwpunkt en Philips. Let even niet op de taal het ging mij meer om het duidelijke plaatje met de kleuren. Er zijn 5 kleuren en dus 5 aparte connectoren.

https://acv-auto.com/upload/medialibrary/3fb/019s0xugc6nyro2t4tn3y56ibk038kc7/Raspinovka-dlya-AD12_1625.jpg

Als je zoekt op mini-iso to jack is er heel veel te vinden
https://acv-auto.com/upload/medialibrary/3fb/019s0xugc6nyro2t4tn3y56ib…

https://www.google.com/search?q=mini+iso+to+jack&tbm=isch&ved=…

https://www.kabeldirect.nl/media/image/9a/2e/25/a-252F3-252F5-252Fc-252Fa35ce2ab1bbc7ffcacaa5139aade5b6611414975_new_project___2019_05_07t132624-376_600x600.jpg

https://www.kabeldirect.nl/mini-iso-naar-aux-verloopkabel.html

Maar Maartenbakker merkt terrecht op dat niet elke type radio over dezelfde functie beschikken en alle extra funcite zitten boven op een aparte connector waar niet altijd pennetjes inzitten.

Op maandag 4 maart 2024 19:37:29 schreef maartenbakker:
De TS vraagt ook alleen maar of het zou werken en komt er vervolgens nooit meer op terug. Dus nu alsnog een nuttige aanvulling op het topic; [..] kunnen dus nu zien hoe een oude koe nog melk kan geven.

Ik kom even speciaal op de lijn om dit te ondersteunen.
Dank, het verheugd mij dat ik niet de enige ben met verbazing over de oude koe reflex hier.

Het staat ook gewoon in de forumregels; de topics blijven niet voor niets open.

Een waarschuwing voor de reageerders kan handig zijn, maar als degene die het topic omhoog schopt dat in de letter en de geest van de regels doet, snap ik zulke reacties niet echt.

Op maandag 4 maart 2024 19:37:29 schreef maartenbakker:
De TS vraagt ook alleen maar of het zou werken en komt er vervolgens nooit meer op terug.

TS geeft hier aan dat het bij hem werkt.

Op zaterdag 16 april 2005 12:06:16 schreef Stoutjes:
Bedankt voor de adviezen. Inmiddels heb ik een kabeltje gevonden voor een Blaupunkt. Het past!

Oops, te snel gelezen, mijn excuses aan de TS.

Ik had het kennelijk diagonaal gelezen en nergens zien staan dat het ook echt werkte. Kennelijk dan toch een andere verbinding dan die op deel 3 van de mini ISO? Die zou trouwens voor de CD-wisselaar zijn officieel, vandaar dat die niet op sommige modellen zit. Of er in een of andere revisie misschien toch op zit. Zo wordt het toch nog een interessant vraagstuk.

Maar dat geeft dus ook hoop voor de latere vraagsteller. Op mini-ISO zal wel wat zinnigs te vinden zijn.