Is het een optie om bijvoorbeeld een ander icoontje te plaatsen (in de lijsten met topiques) als de starter van een topic als laatste heeft gereageerd?

In dat geval hoef je niet steeds meer met je muis op een topic te gaan staan om erachter te komen dat er weer nieuwe info/vragen zijn...

Zo krijgen mensen die maar geen antwoord krijgen op hun vraggen ook meer aandacht lijkt me...

Op 7 mei 2005 10:37:41 schreef elmowww:
Is het een optie om bijvoorbeeld een ander icoontje te plaatsen (in de lijsten met topiques) als de starter van een topic als laatste heeft gereageerd?

Van mij hoeft het niet als laatste. Als iemand anders daarop ook heeft geantwoordt zou dat icoontje niet meer te zien zijn.

BTW. Is het ook mogelijk dat de TS gemakkelijk bij een oplossing [OPGELOST] in de titel kan zetten o.i.d. ?
Dan kunnen de mensen zien dat daarop reageren niet zoveel zin meer heeft.

Een vinkje erachter ofzo...

Ja lijkt me een goed idee.

Op 7 mei 2005 11:33:45 schreef Onbekend:
BTW. Is het ook mogelijk dat de TS gemakkelijk bij een oplossing [OPGELOST] in de titel kan zetten o.i.d. ?
Dan kunnen de mensen zien dat daarop reageren niet zoveel zin meer heeft.

mee eens, en ook een mogelijkheid om aan te geven dat er foto's van het resultaat zijn (als die er zijn). is wel zo leuk als je ergens hulp voor vraagt en daarna vinden ze het resultaat erg goed, of hebben ze nog een kleine tip. en ook leuk om te zien waar je hulp aan hebt gegeven.

plus dat een n00b ook sneller doorheeft dat er al antwoord is

plus dat mensen eerder bereid zijn even wat moeite te doen omdat je moisschien ook resultaat te zien krijgt...

die "opgelost" indicatie vind ik interessant.... wordt in behandeling genomen :)

Op 7 mei 2005 15:31:34 schreef Jeroen Boere:
die "opgelost" indicatie vind ik interessant.... wordt in behandeling genomen :)

en de "foto's zijn er" optie?

Op 18 mei 2005 15:11:09 schreef Lucky luke:
[...]
en de "foto's zijn er" optie?

help me ff op weg...

dat als je iets hebt gemaakt met hulp, en je foto's hebt gepost je iets bij de topictitel kan zetten dat verteld dat er foto's zijn. dit omdat er soms een tijd zit tussen hulp ontvangen en het project afhebben, en mensen mischien denken: "o, dat is dat topic, dat is al opgelost of er is weer een vraag waar ik niet bij hoef te helpen, daar hoef ik niet naar te kijken"

als er naast staat "foto's zijn er"

dan denken de mensen die geholpen hebben mischien wel:"hmm, eens zien wat ie ervan gebrouwen heeft"
en anderen:"hee, dat kan mischien ook wat leuks zijn voor mij, eens zien hoe het er uit ziet"

gevolg: meer mensen achter de soldeerbout, en als je iemand geholpen hebt: meer kans om t resultaat te zien.

Een "foto's zijn er" optie is wel erg specifiek, ik denk niet dat dat vaak gebruikt gaat worden.

Op 18 mei 2005 21:31:29 schreef Jeroen:
Een "foto's zijn er" optie is wel erg specifiek, ik denk niet dat dat vaak gebruikt gaat worden.

dat je zelf wat in kan vullen dan?

altijd handig, kun je er ook bijzetten dat t urgent is ofzo, of spelfouten negeren of wat dan ook

Mijn ervaring is dat topicstarters vaak niet meer reageren op wedervragen. Het zou leuk zijn dat deze zich actiever zouden inzetten in hun eigen discussies. En dit komt niet een enkele keer voor! Het is net of je tegen een muur staat te kletsen.

Wat handig zou zijn is een aanvinkhokje bij elke discussie staat waarmee je de topicstarter (automatisch via email) kunt attenderen dat het op prijs wordt gesteld dat hij deelneemt aan zijn eigen discussie.
En zolang antwoord uitblijft, de mogelijkheid tot het starten van een nieuwe discussie wordt geblokt.

Dit klinkt hard, maar ik heb nu al een aantal periode's gehad waarin ik geen zin meer had om ook maar ergens antwoord op te geven. De goedwillenden worden hier de dupe van.

.. een rood ledje voor een onbeantwoorde vraag.
.. een geel ledje voor een beantwoord, maar verder niet heel boeiend topic.
.. een groen ledje voor een topic met interresante foto's of een leuk vervolg er in.

Alles in te stellen en editen door de TS in zijn eerste post.

... En een kleine extra optie ergenst op je persoonlijke pagina om alles zo te laten als dat het nu is ;)

[edit]
En een optie om de laatste topic's te sorteren: rood - groen - geel.

of gewoon iets dat je aan kan vinken, dat diegenen die lezen aan kunnen vinken:

TS reageer weer n keer! (om niet meer op eigen dicussie reagerende tsers wat te vragen)

en de TS kan aanvinken (en indien nodig ... invullen)

klaar!
probleem opgelost
anders namelijk...

en de mods kunnen aanvinken

oud topic (dat standaard aangaat bij topics waar al 6 maanden niet op word gereageerd o.i.d.)
flauw topic (bij vragen uit de "gherard catogorie" (icm slotje)
off- topic (als een topic te veel off-topic gaat)
anders namelijk...

en dan een rgb ledje voor de status ofzo:

rood: TS laatst gereageerd
groen: TS deze week nog gereageerd
blauw: nieuw topic
wit: oud topic.
uit: geen topic :)

is dat iets? ('k zit ook maar te fantaseren...)