Ik ben bezig met een karretje dat over een rails loopt. Op deze manier kan hij over een afstand van 20 meter heen en weer. Dit karretje gaat volgens een bepaald patroon over de baan doormiddel van de besturing. Het enige wat nog gemaakt moet worden is de spanningsrails. Hiermee bedoel ik dus een derde rails systeem, zoals deze ook wordt toegepast bij een metro. Weet iemand of hier leveranciers voor zijn. Het betreft een spanningsrail in de orde van grootte voor een karretje met een motor van 500W.
Ik ben dus opzoek naar een leverancier voor deze rails.
Alvast bedankt.
Het modelspoormerk Marklin gebruikt een extra rails tussen de bijde spoorstaven in en een sleper onder de trein.
Dit lijkt me niet geschikt, maar mischien heb je er wat aan, het is overigens zelf te maken maar je moet de derde rails natuurlijk niet aanraken met een hoge spanning.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik heb bij bovenloop kranen in grote fabriekshallen ook wel eens zulkiets gezien.
Daar gaat het dan om een groene koker met in de lengte een smalle gleuf daardoor steek een trip die binnen in die koker contact maakt met de spannigsvoerende strip.
Dat was overigens wel drie fase 380.
De firma bijlsma in de joure heb ik dat wel eens zien instaleren.
Mischien eens een mailtje aan wijden bijlsma hijsequipment joure.
No_Brain
"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Het karretje loopt al over rails... Toevallig twee appart elektrisch gescheiden rails?
Over welke snelheden praten we?
joshogendoorn
J.H.
Nu heb ik hier een goeie vraag over.
Ik ben momenteel bezig met het berekenen van de voedingskabel voor een bovenloopkraan in een fabriekshal.
En mijn vraag is: Moet je m.b.t. het berekenen van de voeding rekening houden met de lengte van de rail?
En zo ja, zijn hier dan e.v.t. correctiefactoren van toepassing die ergens in een norm staan (NEN1010?) kon het niet vinden maar dat kan misschien komen doordat het er ook niet in staat, of misschien een product gerelateerde norm van de fabrikant?
Ben benieuwd of iemand me er iets meer over kan vertellen.
Jos.
@joshogendoorn
lijkt me een vraag voor een eigen topic, niet een om het topic van een ander te kapen.
Twee belangrijke gegevens mis ik nog, op welke spanning werkt de motor en moet het aanraakveilig zijn ?
Bij 230/400V en aanraakveilig kom je al snel uit op een railsysteem met sleepcontacten zoals dit:
http://www.agema.be/neer/catalogue8.html
Kabelrups zou ook een oplossing kunnen zijn.
Of sleepgeleiding:
http://www.interforcecms.nl/cms/uploads/estil.nl/bestanden/blz140estil…
joshogendoorn
J.H.
Sorry meneer de moderator zou, dacht gewoon dat dit wel een geinige aanvulling zou zijn op het bestaande topic, was heus niet mijn bedoeling om te kapen, ben kapitien Jack Sparrow niet
.
(Dit onderwerp wordt vervolgd in een ander topic) (High voltage)
J.H.