Weet iemand of een klik aan klik uit (stopcontact met afstandbediening) ook om te bouwen is zodat je deze voor 12V gelijkspanning kan gebruiken?
klein is fijn
Moderator
Moet kunnen. Weet niet wat er allemaal in zo'n ontvanger zit, maar als je hem openmaakt ben je daar heel snel achter.
ymoona
voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki
ik heb ook een klik aan klik uit gebruikt. gewoon een gekoop adaptortje met zen stekker in de klik klik uit schakelelaar.
en de voeding uit de adaptor een relais schakelen.
ik weet je toepassing niet maar het duurt wel een paar seconden voor dat het weer afvalt. een adaptor houd de spanning nog best hoog en de afval spanning van en relais ook vrij laag
Ik wilde het gaan gebruiken in een auto? dus een adapter gebruiken is ook niets denk ik. Is er misschien een andere mogelijkheid om 9 V op afstand te schakelem?
Remco
Op 19 mei 2005 18:50:18 schreef OCMEROS:
Ik wilde het gaan gebruiken in een auto? dus een adapter gebruiken is ook niets denk ik. Is er misschien een andere mogelijkheid om 9 V op afstand te schakelem?Remco
De Blokker heeft momenteel geloof ik een remote deurbel voor 5+€. Die kun je als uitgangspunt nemen.
ymoona
voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki
ik heb net een kaku (klik aan klik uit) uit elkaar gehaald en na de 220 zitten er 4 diodes voor gelijk richting en een elco voor de afvlakking. verder zit een opamp een HA17358, deze werkt op 32V, en dient waarschijnlijk om het antenne signaal teversterken. daarnaast zit een micro controller die waarschijnlijk op 5V werkt voor het ontcijferen en uitsturen van de de uitgangen.
kort om. probeer eens wat te meten (let er op er staat dan 220 op de print!!!!)
Ik neem aan dat bovengenoemde heren een oplossing hebben gevonden (we zijn 7 jaar verder), via de zoekfunctie kwam ik in dit topic terecht omdat ik met hetzelfde probleem zat.
Ik heb een ACM1000 als volgt omgebouwd:
De voeding van 230V naar 24V werkt met een condensator van 0,22 een gelijkrichter met elco plus zener.
Daarachter bevindt zich een spanningsregelaar naar 3V, alle electronica werkt op 3 V volgens metingen. Het relais werkt op 24V.
om hem op 24V te laten werken kun je condensator en gelijkrichter vervangen door draadbruggen, ook de zener kan het beste worden verwijderd.
Voor 12V heb je een ander relais nodig en dan zou het ook moeten werken, de controller doet het in elk geval.
morgen weet ik meer want dan ga ik de ontvanger echt testen icm de handzender
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Zener verwijderen? En hoe krijg jij je 3.3V dan voor je controller (of 5V mocht hij daar ook mee willen werken)? Het zou heel bijzonder zijn als die het lang volhoudt op 24V.
Inmiddels getest en het werkt ook op 12V, het is te weinig om het relais te bekrachtigen maar dat is met een 12V relais op te lossen.
Alternatief zou zijn om een P channel mosfet te gebruiken, dit scheelt weer iets in stroom verbruik.
het ontvangertje zelf trekt nu 3mA, led is iets zwakker maar dat laat ik maar zo. Een 12V relais spoel trekt al snel zo'n 50 a 100mA dus de besparing met Mosfet is minimaal in vergelijking met de LED lamp welke 2A trekt. Het is meer dat de sturende transistor nu berekend is op een spoel van 1600 Ohm en dan vindt hij het 12V relais met 180 Ohm niet zo fijn denk ik.
Inmiddels Al een tijd gelden dat julie de KAKU omgebouwd hebben. Werkt de schakeling nog steeds?
Ik ben van plan dit ook te gaan doen voor 12V.
Ik heb een ACM-1000 aangeschaft. Kom er nog niet aan uit op welke punten ik de 12V mag zetten.
Kan iemand mij helpen?