BPM studio is een mp3 audio programma met meerdere spelers die afzonderlijk op een geluidskaart af te spelen zijn, nu weet ik dat CTRL en SPATIE speler A kan starten en SHFT en SPATIE speler B.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit faderstart maken op mijn mengtafel, waarin een schakling zit met een NC en NO contact.?? Wie o Wie kan mij helpen?
M.v.g Wilco
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Ik ken BPM studio. Uhh weet jij welke adrescodes in BPM worden gebruikt??? Dan zal je een levelshifter voor RS232 moeten maken en een datagenerator die op het betreffende adres van de software de speler A of B start. Niet eenvoudig zonder de ADRES gegevens van BPM.
Richard.
PS. Het zal niet zomaar een lijntje hoog of laag maken van een RS232 aansluiting zijn aangezien de orginele remote controller een pitch regelaar heeft, traploos en nog wat piefjes en palletjes.
Hee goeiendag,
Ik ben ook al een bezig en op zoek geweest naar een oplossing voor de faderstart van bpm.
Nou zat ik logisch te denken (begin ik altijd mee....) maar kan het niet via een eeprom en die op de rs232 port die dan als het ware de toets-combinatie van de hierboven beschreven keyboard genereert.
Het is maar een idee, zou ook nie weten welk adres het is, en hoeveel adressen je hebt. Anders ben je wel ff zoet ja.
Gr Paul
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Ga naar het containerpark, en kijk de lokale parkwachter lief in de ogen, vraag vriendelijk of je een toetsenbord mag meenemen uit de elektronicabak. Al het antwoord neen is, wacht dan tot ie niet kijkt en neem er toch een mee, is het antwoord ja dan neem je er gewoon eentje mee en bedank je em uitvoerig.
Sloop dan het toetsenbord, kijk welke draadjes je moet verbinden om op de gewenste toets te drukken, die verbinding laat je maken door die knop op je mengpaneel. Het toetsenbord kan je parallel hangen met het huidige tobo, dat werkt zolang je niet gelijktijdig op de 2 tobo's gaat drukken (als je een USB tobo hebt, dan heb je geen probleem, het gesloopte op de PS/2).
Ik moet hier nog ergens de handleiding hebben liggen van BPM, er zijn véél toetsen die je kan gebruiken, vet programma.
Ja klopt, toetsenbordje vind je ergens gauw genoeg.
Maar weet je wat het probleem vaak is bij toetsenborden: het zijn geen tiptoetsen maar toetsen met koolstof.
Oftwel kunt er niks aan vast solderen omdat het meestal zo'n platic matje is.
Maar goed, zal eens een paar forums af struinen naar eventueel een schema van zo'n ding.
Zal denk ik weinig opleveren maar goed, nee heb je altijd.
Paul
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Op 22 augustus 2006 02:23:05 schreef dj paul:
Ja klopt, toetsenbordje vind je ergens gauw genoeg.
Maar weet je wat het probleem vaak is bij toetsenborden: het zijn geen tiptoetsen maar toetsen met koolstof.
Oftwel kunt er niks aan vast solderen omdat het meestal zo'n platic matje is.
Maar goed, zal eens een paar forums af struinen naar eventueel een schema van zo'n ding.
Zal denk ik weinig opleveren maar goed, nee heb je altijd.Paul
Je kan idd niet aan de plastic mat zelf solderen, maar die plastic mat is op een bepaald punt (net onder de ledjes van numlock enzo) verbonden met een connector aan een printplaatje, daarop kan je al solderen wat je wil, en je houd de plastic laag om te kijken waar welk knopje zit...
Neem gewoon een schroevendraaier, en haal eens je tobo open, je zal wel zien dat het gemakkelijk te doen is.
Poels Design
Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl
Hey,
Ik ben niet zo''n kei in elektronica gebeuren , maar ik ben nu een toetsenbord om aan het bouwen ( vooral deF1...F12) knoppen. Het is de bedoeling dat ik via mijn PLC of Besturing knoppen in het programma Virutal Dj van allerei tunes en ook faderstart kan aansturen.
Dus via toetsenbord aansturen ( knopjes overbruggen voor drukknoppen)
Groeten Luc Poels