thanks
Rd12tf: Oef, voor zover ik me herinner was het een bakje van een tandarts, maar dat moet je even aan sander vragen.
Ziet er inderdaad uit als een sterilisatie bakje, kleine gaatjes zaten er dus al in, mooi spul is van RVS. Makkelijk te boren?
Op 10 september 2005 12:18:55 schreef Rd12tf:
Ziet er inderdaad uit als een sterilisatie bakje, kleine gaatjes zaten er dus al in, mooi spul is van RVS. Makkelijk te boren?
zie je links achterin die power plug hangen? Of heb je al een aan/uitknop gespot?
dat is het antwoord;-)
Anoniem
Ik zou die buizen door transistors vervangen, kan je alles in het bakje stoppen, veel netter en veiliger:-)
@grotendikken:
Transistors ....? Die zijn zóóó 1990 ..... 
Hup, meteen SMD chips erin toch? CPUtje, DAC, etc ...
Transistoren zijn volgens mij zóóóóó 1970, dus dat 90 gevoel is al retro! Als dat mag, mogen buizen ook!
Grotedikken drinkt toch ook geen Ice-beer (Bwah!!)
Capt501
http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
@Capt501: we vinden het juist leuk. Grotedikken staat bekend om zijn oneindige voorliefde voor halfgeleiders en laat dat in bijna elk buizentopic blijken. Voornamelijk om de reakties af te wachten .... Aangezien we hem natuurlijk niet willen teleurstellen komen die reakties er ook. 
@Termelator: het schema is niet compleet? Ik zie namelijk 2 trafo's en een leeg buisvoetje. Word het een complete eindversterker?
Op 10 september 2005 18:24:46 schreef fzwart @Termelator: het schema is niet compleet? Ik zie namelijk 2 trafo's en een leeg buisvoetje. Word het een complete eindversterker?
de linker trafo is voor de hoogspanning, en de rechter voor de gloeispanning. de hoogspanningtrafo is eigenlijk verkeerd om aangesloten, maar anders komt er 350volt uit en dan moet je iets teveel verstoken, hierdoor is de gloeispanning alleen een beetje laag, vandaar dat ik een extra trafo voor de gloeidraden erbij heb gezet.
Het schema is wel compleet, tis gewoon 4 keer hetzelfde, dat de 2e buis er niet instaat is omdat ik de aansluitdraden nog niet heb en hij anders een beetje zinloos staat te gloeien
Op 11 september 2005 16:20:28 schreef KT88:
Gaaf Robert, die brom is er dus uit nu?Volgende project: een eindversterker?
ik weet waardoor de brom veroorzaakt werd, en ik heb hem ook weg, ik zoek alleen nog een goede oplossing, kom maar op irc dan vertel ik het wel;-)