Hoi,

Is het niet een leuk idee om via circuitsonline onderdelen te kunnen bestellen.

Men zou een groothandel aan kunnen schrijven en is vragen of ze er iets voor voelen om maandelijks een partij onderdelen te verkopen, een soort van inkoopacties. Eerst bij nederlandse bedrijven en als dat goed loopt bij buitelandse bedrijven. Conrad geeft ook kortingen bij scholen dus het valt te proberen ook gelijk voor hun een goede manier van reclame

IS MAAR EEN IDEE !!!!
DENK maar MEE

Grtz.

Maverick

[Bericht gewijzigd door Maverick op ]

tis idd een idee

dan meteen de grote vraag:

wie gaat dit organiseren, wie neemt de verantwoordelijkheid, en wie schiet het geld voor voor een inkoopaktie?

ik schop deze even naar site feedback :)

Leuk idee maar word denk ik niets want
1 wie steekt hier zijn tijd in
2 wie neemt de verantwoordelijkheid
3 we hebben hier allemaal ongeveer hetzelfde probleem
teveel ideen en te weinig geld

De gangbare onderdelen is helemaal
geen probleem.

Het grootste probleem zijn de verzendkosten.
TPG post is in korte tijd erg duur geworden.

99% van de verzendingen gaat onder vooruitbetaling
dat is veel goedkoper dan onder rembours.

Als ik een lege envelop onder rembours zou versturen ben ik ca. 12 euro kwijt.

als ik een lege doos verstuur (gaat niet door de brievenbus) kost dit 5,25 euro (per 1 januari weer duurder)

Bij een klein aantal onderdelen zijn de verzendkosten meer als de prijs van de onderdelen.

Voor dit geld kun je beter op de fiets stappen en naar de dichtbijzijnde onderdelen winkel fietsen.
of er een dagje uit van maken.

Rob

Op 19 december 2002 23:24:59 schreef Rob Keij:
De gangbare onderdelen is helemaal
geen probleem.

Het grootste probleem zijn de verzendkosten.
TPG post is in korte tijd erg duur geworden.

99% van de verzendingen gaat onder vooruitbetaling
dat is veel goedkoper dan onder rembours.

Als ik een lege envelop onder rembours zou versturen ben ik ca. 12 euro kwijt.

als ik een lege doos verstuur (gaat niet door de brievenbus) kost dit 5,25 euro (per 1 januari weer duurder)

Bij een klein aantal onderdelen zijn de verzendkosten meer als de prijs van de onderdelen.

Voor dit geld kun je beter op de fiets stappen en naar de dichtbijzijnde onderdelen winkel fietsen.
of er een dagje uit van maken.

Rob

Helaas helemaal mee eens.
kreeg laatst van Conrad een bestelling binnen
was meer kwijt aan post+toeslag dan de componenten waard waren.

Conrad spaar ik meestal op totdat ik een behoorlijk lijstje heb. Dat scheelt dat in de kosten.
Meestal bestel ik van alles wat meer, heb je gelijk voorraad.

Als ik echt niet kan wachten, doe ik het via familie bij Farnell, niet goedkoop, maar wel 24 uurs levering en zonder kosten.

Goed idee, maar ik zie het ni zo direct gebeuren hoor, om de praktische redenen hierboven vernoemd.

Wie organiseert het?
Wat bij een verloren/beschadigde zending?
Groothandel verkoopt meestal enkel aan een firma?

Wat je wel kan doen is je verenigen met enkele mensen uit de buurt en zo in grotere hoeveelheden aan te kopen.

[Bericht gewijzigd door sven op ]

Ik vind het ook wel een goed idee maar helaas dat het zoveel werk is om het op te zetten :') misschien wil iemand wel in de toekomst zoiets opzetten.

en dan ook nog dat CO niet zoveel leden heeft. Waarbij ook nog niet iedereen die spullen nodig zal hebben, dus erg grootscheeps wordt het waarschijnlijk ook niet

Het idee is leuk, ik denk echter dat CO niet verder komt als een kortings nummer bij een electronicaboer (is natuurlijk ook een idee)

wat conrad betreft stap ik altijd even op de fiets, is ongeveer een 20 minuten fietsen en dat scheelt weer verzend kosten.

* Unstable Element woont nog in Enschede al duurt dat niet lang meer.

Nou als er iemand is die vlak bij conrad woont dan is het wel een idee, als hij (of zij) tenminste zin heeft om dit soort dingen te organiseren.

Ik woon er nog een week of 3 dan verhuis ik waarschijnlijk naar groningen. Anders had ik het wel willen doen (eens in de 2 weken ofzo er heen fietsen en dan wat enveloppes plakken)