heb een vraagje ivm met obd en het uitlezen ervan, ikzelf ben een VW - AUDI mechanieker, ikzelf zou graag auto's kunnen uitlezen met mijn eigen laptop, nu de vraag. ik heb een laptop en een OBD stekker die in de stekker past van de auto,(kabel was helverweg stuk) hoe moet ik deze linken (stekker met laptop) want heb er al veel over gelezen maar kan er niet meer aan uit. welke software heb ik ervoor nodig? heb op het werk de orginele software liggen van onze computer op het werk maar weet niet ofdat dit op mijn laptop gaat werken. kan ik ook hetzelfde ermee als de computer op het werk?
Met alleen de stekkers, kabel en software ben je er niet.
Daar hoort ook nog wat hardware bij.
Is al vaker gepasseerd hier:
KLIK
Kijk ook eens hier: http://www.elektuur.nl/default.aspx?tabid=29&forumid=12&postid…
Ik heb een ODB uitlezer. wat wou je weten?
ik zou gewoon graag auto's uitlezen, voor die van de vag group,maar weet niet wat ik nodig heb enzo, ze schrijven er zoveel over
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
De originele "VAS" software kun je wel installeren op een LAptop maar dan moet je wel een paar DLL's gaan verwisselen. Deze software verwacht een Touchscreen.
De originele interface werkt via de parallel poort of een speciale interface kaart als ik me niet vergis.