Hoi
ik ben bezig een machine te maken die dmv een lopende band alle processen uitvoerd om een printplaat te maken ik wil hem nu graag aansturen via de computer het zijn normale DC motoren.Hoe kan ik dit doen ik heb absoluut geen verstand van programmeren.Ik weet ook niet wat voor schakeling hiervoor nodig is.
De motoren moeten kunnen veranderen van richting en ze worden via een externe voeding gevoed.
[Bericht gewijzigd door N-H Electro op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 4 december 2005 16:12:11 schreef N-H Electro:
Hoi
ik ben bezig een machine te maken die dmv een lopende band alle processen uitvoerd om een printplaat te maken ik wil hem nu graag aansturen via de computer het zijn normale DC motoren.Hoe kan ik dit doen ik heb absoluut geen verstand van programmeren.Ik weet ook niet wat voor schakeling hiervoor nodig is.
De motoren moeten kunnen veranderen van richting en ze worden via een externe voeding gevoed.
??? wat bedoel je met 'alle stappen' ?
de stappen zijn normaal ( ervanuitgaande dat je een photoplot hebt en dat de prepreg al geboord is )
materiaal reinigen
spoelen
porues maken
carbon depositie
pre-plating
plating
spoelen
drogen
positioneren van plot
belichten
ontwikkelen
spoelen
etsen
spoelen
photostrip
spoelen
drogen
sm depositie
belcihting
intwikkelen
spolene
drogen
ss depositie
belichten
ontwikkelen
spoeoelen
drogen ( doorbakken nu )
hasl
als je ook nog gold plat , dsilver , nickel barrier of oxide wilt leggen vrander thet procede geweldig .. om over organic finish maar te zwijgen
if ist enkel voor enkelzijdige printjes...
klein is fijn
Moderator
Op 4 december 2005 17:16:17 schreef free_electron:
materiaal reinigen
spoelen
porues maken
carbon depositie
pre-plating
plating
spoelen
drogen
positioneren van plot