Sinds een paar weken geeft mijn NAD 705 Receiver geen bassen weer in het linker kanaal. Bij de aankoop dacht ik dat dit normaal was, maar na een jaar is het volledig verdwenen. Ik heb andere speakers / bekabeling / source geprobeerd maar ik krijg nog steeds geen bassen.
De filters van de speakers zijn nagekeken; en ze staan in fase.
Het kost mij 138 euro om de receiver op te mogen sturen naar de importeur; dus ik probeer het eerst zelf op te lossen.
Ik heb bij een aantal mensen navraag gedaan en deze zeggen dat dit aan de koppelcondensator ligt. Ik weer bij god niet wat het is en waar je deze kunt vinden :|
Ik heb een aantal foto's gemaakt (zipje is 1,3 MB) met de waarden van de condensatoren erbij...
Is er misschien iemand die weet welke condensator ik moet vervangen???
Ik heb NAD gevraagd om een electrisch schema; maar deze willen ze mij niet geven.
de link met foto's:
http://members.chello.nl/~bjhm.velthuis/fotos.zip
Alvast bedankt !
Hmm geen bassen. Lijkt me DC ontkoppeling op je amp. Is de condensator die OFWEL in serie zit met je speaker, ofwel parallel staat aan je speaker. Kan haast niet anders.
Als ik je zo hoor. denk ik dat hij in serie staat.
Ik weet niet welke C het is, maar moet je ff kijken. Je foto's waren me iets te groot
Groeten
Sven
Ik heb het zelfde probleem gehad met een basbox in m'n auto.
Ik had namelijk de + en - bij de linkse basbox anders zitten dan bij de rechtse. Hierdoor hefde de basklanken elkaar op, je kunt dit zien als tegenfase waardoor het geluid gedeeltelijk geabsorbeerd wordt.
Dus kijk eerst ff of je + en - goed aangesloten hebt voordat je verder storing gaat zoeken 
elektron_
beetje gek
Geen schema krijgen ? Schande.
Als je aan de ingang een stukje draad hangt en je komt er
lekker met je vinger aan hoor je dan brom (laag volume).
Heb je een scoop ? Eventueel pc-scoop, zo kan je op verschillende plaatsen kanaaal A en B vergelijken.
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
ik denk de grootste, dikste elco vervangen. (die waarschijnlijk in serie staat met je speaker) tenzij het een brigdged amp is dan kan het zijn dat je bootstrap elco's deraan zijn waardoor ie de bassen niet hard kan geven op dat kanaal door gebrek aan energie?
ik zou alvast even de elco's die je denkt verdacht te zijn vervangen en dan zul je al een eind verder zijn hoop ik.
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
ow en ik zie precies op die foto staan dat het een 10.000µF 50V is die 2 dikke dus
die moeten het zijn één zal voor links en de andere voor rechts. pas op voor schokken want die dingen kunnen nog geladen zijn 
Op 2 januari 2003 02:55:37 schreef Koen Van Vlaenderen:
ow en ik zie precies op die foto staan dat het een 10.000µF 50V is die 2 dikke dusdie moeten het zijn één zal voor links en de andere voor rechts. pas op voor schokken want die dingen kunnen nog geladen zijn
Helaas, ik heb de 2 condensatoren omgewisseld (de capaciteit was te groot voor mijn multimeter om door te meten) maar het probleem blijft bij de linker kant 
Koen Van Vlaenderen
hmm misschien zit er bij die amp een bass/treble regeling die dan uiteraard met stereopotmeters uitgerust is, misschien iets mis met die pot? dus linkse kanaal dat niet meer regelt en dus steeds op -12dB staan ofzo?