CO populair bij Google/componenten zoeken

Blijkbaar is CO zeer populair bij Google bij het zoeken naar obsolete componenten.

Een dag of vijf geleden kreeg ik de (zoveelste) vraag naar een component (TC4423 2stuks) en dit om zijn zeldzame gitaarversterker te herstellen.
Dit ic is obsolete en via de States zou hem dat een klein fortuin kosten??
En ik heb een goed jaar geleden eens dit type in een topic aangehaald..

Dus ik beantwoord zijn vraag(1/2uur later) om een ietsje meer uitleg..zoals: waar zit die mosfet/igbt driver in die versterker en of hij wel het juiste type voor ogen heeft.
Een smps in een versterker vind ik toch een beetje raar maar je weet nooit.

U raadt het al, geen antwoord (weeral)
Zijn naam is nochtans via Google ook bekend, in een muziekforum...en met die zeldzame versterker!!!

Van dit ic heb ik nochtans nog een stuk of 8 liggen, waarvan hij er 2 gratis zou opgestuurd krijgen..die blijven nu hier. Voor die 5€ ....

Als je dus in CO een ic vermeldt die zeer moeilijk te verkrijgen is , en je wordt erom gevraagd ..gewoonweg de vraag met een vraag beantwoorden en je bespaart een postzegel ;)

nb. Het is nu al de 4de keer dat mij zoiets overkomt, van 2 aanvragers was de 1/2 prijs nog teveel..wat hun goed recht is ..maar dat ze dan ook antwoorden. :(

[edit] Ben ik de enige met dit probleem, of zijn er nog met die ervaring?

LDmicro user.

Ongeveer hetzelfde hier. Heb al een paar keer dingen geheel gratis naar mensen toegestuurd om er vervolgens niks meer van te horen.
Nou hoef ik niet meteen de burgemeester op de stoep met een bos bloemen maar een mailtje sturen van dat het goed is aangekomen ofzo lijkt me wel het minste wat je kan doen als ontvanger.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

@evarist, idd had ik ook gelezen..was mij ontgaan.

Nu ik eraan denk: De volgende keer ipv gratis te geven zal ik mss het overschrijvingsnr. van CO doorgeven.
Die 5€ zijn mij al dat werk niet waard, maar CO kan die beter gebruiken.

LDmicro user.