ik heb hier twee servo's van conrad hoe zou ik die het makelijkst met de pc kunnen besturen. als kan vol 180 graden. wie kan een software maken/downloadsite geven
alvast bedankt
m.v.g. tolunay
[edit]met parallelle poort[/edit]
Je kunt servo's niet goed direct aansturen onder windows. Je hebt kans dat ze dan gaan trillen of onverwachte bewegingen gaan maken. Daarvoor moet je eigenlijk een uc programmeren die de bits van je LPT poort omzet in een pulsbreedte van 1 tot 2 ms en dan ca. 20 van die pulsjes per seconde afgeeft. Zo'n uc kan dan in principe meerdere servo's aansturen als je het goed programmeert.
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
en als je zelfbouw niet zie zitten kan je ze ook gewoon kopen...
http://www.lynxmotion.com/Category.aspx?CategoryID=52
of in nederland bij :http://www.robotwinkel.nl/Standaard/Index2.html
die verkopen alles wat lynxmotion verkoopt...
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
@ikkedus:
was het niet elke 20 mS een puls? En dat als hij geen puls ontvangt uitgaat? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, maar dat kan ook brol zijn.
pulslengte ligt idd tussen 1mS en 2mS.
[Bericht gewijzigd door muddy op ]
dus ik het niet met de pc aansturen hoeft nog niet stil te staan mag best trillen. het gaat om dat het werkt
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Je kunt meen ik programma's schrijven om de paralelle aan te sturen net als je met een pic doet...
ik moet nu naar alphen aan de rijn maar als ik eraan denk zal ik je de software ff sturen.
Boudie
Vervangen DOOR.
Op 8 januari 2006 10:49:33 schreef toluay:
dus ik het niet met de pc aansturen hoeft nog niet stil te staan mag best trillen. het gaat om dat het werkt
Het probleem is nou juist dat het misschien *niet* werkt. Je hoeft namelijk maar even je muis te bewegen en Windows ziet een event dat moet worden afgehandeld. Op dat moment is je software dus niet in staat om de vereiste pulsen naar buiten te sturen.
Je kan wel een Windows (of Linux)-programma gebruiken om je microcontroller aan te sturen. Dan vertelt je software alleen maar dat servo nr. X positie Y moet innemen. Het programma in je pic moet dan vervolgens de juiste pulsen sturen (en blijven sturen).
dat kan idd ook via de com-poort...
volgens mij hadden ze zoiets staan op www.rentron.com
*oops...lees nu pas dat je iets met lpt poort wil.. nah...misschien heb je er tog iets aan!