hoi,
Ik heb een probleem. Ik heb een Denon dn2000F mk1 gekregen, maar daarvan doet de cd unit het niet meer van. Daarmee bedoel ik dus, dat als ik de stekker insteek, het ledje van de cd unit wel brand, maar de aan/uit knop, en de open/dicht knoppen werken niet meer. hij staat dan ook altijd aan als de stekker ingestoken is. De controller is helemaal Oke. maar dus de cd-unit reageert nergens op
Wat kan het zijn??? Iemand een idee ?? iemand ook zelfde problemen ooit gehad ??
het gaat dus over deze cd speler http://www.lentine.com/images/used/web/56950.jpg maar dan de MK1 (uiterlijk hetzelfde)
Prutsertje
bloep....
Ik zou allereerst een beginnen om alle voedingspanningen in het apparaat na te meten, vaak zitten er meerdere spanningsregelaars in 7805 7812 en indien er ook een negatieve spanning moet zijn regelaars van het type 7905 en 7912. Ik ken het apparaat niet dus ik roep maar wat ic's !!! Maar ik weet wel dat als bijv. de 5v spanning van de logica niet goed is, zo'n apparaat raar kan doen, en de lampjes etc. werken dan meestal op een andere spanningsregelaar. meten is weten in dit geval, succes !
DJefke
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Ik zou beginnen met ne keer de kabel te controlleren. Die miniDIN-stekkertjes zijn nogal fragiel. En met zo een DJ-cdspeler wordt niet altijd even voorzichtig mee omgesprongen.
Als eventuele vervangingskabel is een goedkope van JB-Systems goed geschikt. Die van Denon zelf zijn nogal prijzig.