ik ben op zoek naar een goede robot die je nog zelf in elkaar moet steken en liefst niet te moeilijk want het is nog mijn eerste robot waaraan ik zou beginnen.
op het internet staan er wel vele tekeningen maar geen uitleg bij over de moeilijkheidsgraad.
zou iemand mij zo'n site kunnen geven waar ik dit kan vinden?

Echt leuk is ie.
Misschien wel mijn eerste robotje...?

je kunt ook kiezen, om te leren hoe je bijv pic's of atmel microcontrollers kunt programmeren, en dan je eigen 'dizzy maken' of, beginnen met iets simpelers. dus het voedingsstation nog even weglaten. al met al is het wel een leuk botje verder. ook op www.robotwinkel.nl kun je het een en ander aan robots vinden. de boe-bot is bijvoorbeeld een leuke robot om mee te beginnen, met een hele uitgebreide beschrijving (is wel in het engels), vele programma voorbeelden, sensoren, enz, ook het zelfbouwen van sensoren voor die robot is heel gemakkelijk. (deze robot heeft ook een experimenteerbordje onboard)

of een stamp-bug, welke als enig nadeel heeft(vind ik persoonlijk) dat de microcontroller niet heel erg gemakkelijk te gebruiken is voor eventuele andere projecten, en hij is niet heel erg uitbreidbaar.

wat je ook kunt doen, is een eigen microcontroller (robotbreintje =] ) kopen, en zelf een chassis te maken..wat heel gemakkelijk kan met stukjes draadeind, of lange boutjes, en een paar cd's.. een paar servo's modificeren om de boel te laten rijden... loop je tegen problemen aan kun je altijd vragen hierzo, er is een servo-tutorial, waar je ook vele info kunt vinden over die ultrahandige motortjes.

suc6!
ps. neem eens een kijkje op www.lanmacht.net en klik op thijs , hier zie je het cd botje en sensors.

allemaal hartelijk bedankt voor de uitleg ik heb al eens gaan zien op robotwinkel.nl en er staat wel wat wat mij interesseert
dus alvast bedankt