oke zie ik heb een probleempje
ik zou graag zelf een modelbouwauto maken er moeten 2 motoren in komen maar ik weet niet goed welke??dc,elektro
ik vind ook over geen enkele motor een datasheet
behalve over de stappen motor. maar hier ben ik natuurlijk niet veel mee
bedoeling is voor mijn gip een modelbouwauto aan te sturen en deze te laten rijden via de pc. hoe???
ik heb al een usb kit van velleman gekocht en deze ineen gestoken dit word mijn controler. uit deze controler kan ik 0 en 1 sturen(1 = 0,6v en 0 = 0v). en zal dan naar mijn auto gaan om de motoren te laten draaien.(dit natuurlijk nog via een tussen schakeling).
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ligt eraan hoe groot die auto moet worden.
uit deze controler kan ik 0 en 1 sturen(1 = 0,6v en 0 = 0v).
Heel waarschijnlijk een open-collector uitgang!
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
je hebt iig ook een rf-setje nodig... ik meen dat velleman die ook hebben.
die kan je dan aansturen met je usb kit, en aan de ontvanger motorsturing ( twee H-bruggen, of evt toch stappenmotoren ).
hoeveel signalen komen er btw uit die usb kit?
- grootte van de auto maakt niet uitmaakt niet uit
- usb kit telt 8 outputs
ik zou eigenlijk zelf zo'n auto willen in elkaar steken om deze te kunnnen besturen via de pc. dus bv kleine motoren in deze auto te steken en deze niet draadloos zoals u zei maar via die usb kit naar die auto te gaan met draden en daarna gaan uitbreidebn naar draadloos.
snap je
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 6 februari 2006 13:19:43 schreef zipperke:
- grootte van de auto maakt niet uitmaakt niet uit
- usb kit telt 8 outputsik zou eigenlijk zelf zo'n auto willen in elkaar steken om deze te kunnnen besturen via de pc. dus bv kleine motoren in deze auto te steken en deze niet draadloos zoals u zei maar via die usb kit naar die auto te gaan met draden en daarna gaan uitbreidebn naar draadloos.
snap je
Hoeveel forums ga je hiervoor nog openen ?
zijn een hoop mensen bereid je te helpen, maar gezien het je eindwerk is, is het misschien handig dat je zelf ook wat moeite doet en niet alles op een presenteerblaadje aangeleverd wilt krijgen.