Ik zou een motorsturing moeten ontwikkelen die regelbaar is in toerental, en die na een instelbaar aantal toeren stopt met draaien.
Welke oplossingen bestaan daarvoor? Zijn er zo'n kant en klare dingen op de markt? Zijn er zelf dingen te ontwikkelen?
De motor zelf zou krachtig genoeg moeten zijn om papier van een grote rol van 300kg af te wikkelen.
mvg
Heb je al een afleg juk dan voor de rol?
Je zou een benaderingsschakelaar een nokje op de as kunnen laten signaleren wat je dan weer telt met bijv. een omron teller met een preset waarde.
Zit er al een motor op, zo ja wat voor een?
Er zit nog geen motor op, ik ben in alles vrij..
Bestaan er referenties van de dingen die u voorstelt?
mvg
Ik werk in een karton fabriek, en je vergeet 1 ding : hoe lang wil je er over doen.
Moet het snel klaar zijn dan heb je een dikke motor nodig en dito remunit aan het einde.
Aantal toeren om te stoppen, ligt aan papierdikte en hoeveel erop zit.
gangbaar is de dikte van de tamboer ligt vast, meten bv nog 2 cm laag op de af te wikkelen rol dan gaat de regeling vertragen tot de laatste flap eraf valt en klaar is kees.
Alles is te maken maar het is maar net hoe handig jij bent.
Draaistroommotor met frequentie regelaar en ja misschien is het handig om een rem op de afwikkel te hebben.
Ik zou zeggen plaats eens een foto van de afroller die je nu hebt.
Een tellertje en een benaderingsschakelaar is niet zo duur maar een motor met recutor en freqregelaar loopt al snel in de papieren.
@peter: ik vermeldde tot 300kg, het zou al een groot stuk helpen moesten rollen van +-15 kg afgerold kunnen worden.. Hoofdzaak is arbeider te ontlasten van de handarbeid. Aantal toeren kan arbeider perfect zelf afregelen... Naargelang zijn ervaring met het papier...