hallo,
ik ben dus bezig een robot te maken met 2 accu's
1 accu van 6 volt voor de motors
en 1 9 volt blok met 7805 voor de pic.
als h brug ga ik de L298N gebruiken
nu mijn vraag: als ik de h-brug niet aanstuur, (en dus alleen de 9volt onderbreek) gebruikt de h-brug dan nog stroom? of kan ik beter ook de 6 volt schakelen?
Danny
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
het is altijd beter de gehele voedingsspanning uit te schakelen. in theorie gebruikt je h-brug geen stroom, maar in praktijk kan er een heel kleine lekstroom lopen door de torren, maar die is te verwaarlozen.
nou dan zet ik er wel een schakelaar tussen, want ik wil hem wel kunnen wegzetten zonder dat de accu leeg gaat.
Danny
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Schakelaar is het beste deed ik ook voor mijn robot, met 7805 pic en L298N, je kunt beter 6xAA pakken is beter dan 2 verschillende spanningen, die blokbatterij is ook zo leeg
das heel erg afhankelijk van wat hij doet heh!
welke toepassing, hoevele pinnen je aanstuurt...zoveel zal het niet schelen, maar of je constand 8 pinnen hoog heb of af en toe 1, met grote pauzes.. en het merk batterij maakt ook nog uit...