Ik ben bezig met een project waarbij dozen worden gestapeld op een pallet. Deze machine heeft daarbij 3 assen, X Y en Z. De 3 assen worden gestuurd met 3 servomotoren met elk een encoder, enkel de z-as servomotor is nog uitgerust met een rem voor de veiligheid. dit wordt gestuurd via 2 simodrives 611 van siemens via een S7 plc met profibusverbinding. x en y zitten op de eerste drive en Z op de tweede. Nu heb ik het volgend probleem. ik kan de x en y as autom laten refereren maar z niet. Het refereren gebeurt met een eindeloop aangesloten op de drive, als deze wordt gedecteerd zal de as refereren.
De parameters van beide drives zijn hetzelfde, wel kan ik de x y en z aansturen via drukknoppen op de drives. Wat zou het probleem kunnen zijn dat de z-as niet gaat refereren?
Heb al siemens gecontacteerd zonder enig resultaat verder

grtz

Ik krijg ook veel de fout van een parameter A0600 en S_750, zal morgen eens kijken, mss is dat de snelheid die te hoog staat 750 ipv 600 en daarom niet wil starten

staat je simodrive toevallig niet tegen de virtuele eindschakelaars aan te duwen, dan krijg je ook wazige meldingen.

of de kerk-limiter staat aan bij blockchange... gaat ook niet werken (parameter 107 op 0 zetten)

[Bericht gewijzigd door Nak op ]

Ik heb 't nagekeken voor je, die meldingen ontstaan als je pulstal van je encoder niet kloppen met de werkelijkheid.

De hardware configuratie is juist ingesteld, daaraan kan het dus normaal ook niet aan liggen.

gtz

probleem opgelost, thx voor het advies alvast

grtz

Heb je tips voor mij hoe het aansturen c.q. programmeren verloopt om een boormachine te sturen middels de 611u en Step7?

TS is sinds dit topic niet meer aktief. Hou het liever even bij je lopende topic.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (26%)]