Luchtbevochtiger door middel van ultrasoon geluid

Beste forum gebruikers,

Ik ben student aan het Alfa-College in Groningen. En doe de opleiding Elektrotechniek (automatisering elektronica) Het komende half jaar zijn wij bezig met het ontwikkelen van een broedkast(kippe-eieren). Om dit project tot een goed einde te brengen zal er in de broedkast een goede luchtvochtigheid aan wezig moeten zijn.

Er zijn tegenwoordig luchtbevochtigers die werken met ultrasoon-geluid. Door ultrasoon geluid in water te zenden, gaan de moleculen in het water hevig heen en weer. Daardoor gaat het water verdampen. Het doel is hierdoor bereikt! , maar hoe kun je ultrasoon geluid produceren? Bestaan daarvoor componenten? (op het web heb ik gezocht, maar kon niet echt wat vinden)

Alvast bedankt.

tweeters zoals op sommige tannoy luidsprekers?
unitjes die je zo bij de conrad kan kopen voor in parkeer hulpen etc?
ik weet het neit precies...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik denk dat de frequentie zeer juist moet zijn,
er is toevalling een IA
http://www.inkoopacties.net/ia/bjwsfhyk
http://img.2dehands.nl/f/normal/9548308-mistmaker-vernevelaar-voor-vijver.jpg

beetje gek

Voor eerst bedankt voor de informatie!

Als je zo'n ding bekijkt zie je dat het in een best wel sterke messing behuizing zit.
Volgens mij om te voorkomen dat de boel uit elkaar trilt.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
free_electron

Silicon Member

niet alleen dat. de stroom door dat element is dik 2 ampere ...

en als je hem uit het wate rhaalt schakelt hij vrijwel onmiddelijk af om het element te beschermen.

bovendien worden alle honden en katten in de geburen kierewiet als je zo een ding uit het water haalt ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM