Op 21 maart 2006 17:00:14 schreef Mik:
Ok,
Veel info van wat niet kan..... Mijn vraag is wat WEL kan. Moet ik daarvoor een speciale laad-ic bestellen dan doe ik dat. Ik wil veilig spelen. Ik ben wel overtuigd van hetgeen er hier geplaatst is. Dus stomme zaken doe ik liever niet. Maar.... ik ben nog geen meter verder. Ik zit hier met 8 cellen van elk 4V en die zou ik liefst een 2de leven geven. Wie kan me helpen aan een schema van hoe het moet. Dank voor alle hulp en info.
Mischien 'n beetje zwak van me...... maar..
Met 'n oude GSM en GSM-lader, kun je 'n heel eind komen.
Let wel, ik geef geen garantie......
In de oude GSM-lader zit waarschijnlijk de juiste regeling.
Zoniet zit die in de oude GSM zelf natuurlijk.
Zo'n GSM die niet meer bruikbaar is kunnen best goede
onderdelen zitten voor 'n kompleet ladertje.
Waarschijnlijk zit er ook 'n temp.censor ingebouwd.
Let dus tijdens testen/meten hier eens op.
Zult wel de hele printplaat uit die GSM moeten bouen.
SMD en loep, eventuele testcontactjes aanbrengen.
Daarna volgt vanzelf METEN IS WETEN..
Doe je wel voorzichtig........ a.u.b.
Bedankt voor de tip, maar ik ben niet van plan met een gsm te prutsen. Naar ik hier lees is het gevaarlijk om Li-On batterijen te laden zonder zekerheid. Dus een veilig schema die voldoet zonder gevaar is wat ik zoek. Blijkbaar is er weinig exacte info te vinden. Jammer, ik denk dat er verschillende mensen zijn die dergelijke batterijen liggen hebben en een nieuw leven willen geven. Ik ben 58 jaar en weet ondertussen genoeg dat het niet verantwoord is te experimenteren met dergelijke zaken als ik niet genoeg zekerheid heb. Zomaar proberen doe ik niet. Het goedje is te gevaarlijk om zomaar iets te proberen. Mik.
Franky
Welke kant gaan we op?
Op 22 maart 2006 11:07:41 schreef Mik:
Bedankt voor de tip, maar ik ben niet van plan met een gsm te prutsen. Naar ik hier lees is het gevaarlijk om Li-On batterijen te laden zonder zekerheid. Dus een veilig schema die voldoet zonder gevaar is wat ik zoek. Blijkbaar is er weinig exacte info te vinden. Jammer, ik denk dat er verschillende mensen zijn die dergelijke batterijen liggen hebben en een nieuw leven willen geven.
Bij www.ti.com www.maxim-ic.com www.national.com of nog andere fabrikanten kan je gaan zoeken op Li-ION laders. In de datasheetd van deze chips kan je precies hoe je de lader moet maken. De chip zelf kan je proberen te kopen of je kan een sample proberen.