ik ben nou al een tijdje bezig om van mn zonnecel (2v, 3mA) 5v te krijgen.
dit heb ik geprobeerd met een max756 maar dit werkt niet.
iemand nog ideeën ? het moet wel een efficiënt ding zijn, maar dat spreekt voorzich.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Vind je t gek. 
Met 3 mA ga je nooit omhoogkomen, simpelweg om dat een 'opvoer' schakeling voor een hogere spanning al een te grote belasting vormt.
Daarnaast (ik ken dat IC niet) werkt dat IC wel op 2 Volt?
ik dacht dat er mss wel hele kleine opvoer schakelingen bestonden... zou wel jammer zijn. Dat ic werkt bij 1 volt al, maar blijkbaar heeft die ok wat milliampjes nodig.
Wat wil je uberhaupt voeden met 5V en 1.2 mA(rendement 100%). Het zal dus nooit werken in de praktijk.
ik wil een elco (4700uF) opladen,
zodra deze een spanning van 5Volt bereikt dan zorgt een schakeling die ik al heb ervoor dat mn robot actief wordt.
LaStei
carpe cerevisi
Waar zat ook al weer die schakeling voor die hele zuinig LED omvormer??? Daar zal het denk ik wel mee lukken.
Is wel een omslachtige manier om een robot te activeren. Waarom op deze manier? Moet die elco ook nog wat voeden voor een korte tijd?
Op 20 maart 2006 17:43:41 schreef LaStei:
Waar zat ook al weer die schakeling voor die hele zuinig LED omvormer??? Daar zal het denk ik wel mee lukken.
joul thief 
die robot heeft twee motoren die het zonnepaneel nooit kan voeden. Daarom moet je m in en uit schakelen afhankelijk van de spanning.
Maar ik heb de oorzaak van het probleem maar eens aangepakt vanmiddag. Danku allen voor de reacties. De joule thief had ik ook al gebrobeerd maar die lukt ook niet met zo weinig stroom. Heb de sschakeling omgegooid en nu werkt het geheel op 3 volt wat wel zou moeten lukken met een iets groter paneeltje.