wedstrijden op CO ?

waarom houden jullie geen wedstrijden op co ? voor de kleinste print of zow :)

gewoon voor de fun ofjah als er een prijsje aanzit is het ook wel lachen . . .

maar dan heb je meer kans dat er meer bezoekers gaan komen om mee deel te nemen he aan die wedstrijd en jah zo word CO maar groter en groter

en eens groot genoeg kan je co laten sponseren he en dan kan je prijzen weggeven enzow

bv conrad als sponser op de site zetten en in ruil geeft conrad iedere maand 1 prijs

gewoon een ideetje :)

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Mede omdat de site niet "gesponsord" wordt(lees: vol staat met reclame banners) is CO zo goed.

Euh......

Op 25 januari 2003 22:55:40 schreef sytse:
Mede omdat de site niet "gesponsord" wordt(lees: vol staat met reclame banners) is CO zo goed.

Idd, en dat houden we graag zo.

btw. ff over je signature. Hoe kan een dom iemand iets slims schrijven?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

btw. ff over je signature. Hoe kan een dom iemand iets slims schrijven?

Op de zelfde manier als sommige mensen moderator worden?>:-)

meten is weten, gissen is missen

zou opzich wel handig zijn dan kun je de print ook gelijk op CO zetten dan zeg je gewoon dat het voor de eer is de naam van de persoon zet je dan gewoon bij de print en voila. je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je een print moet ontwerpen voor het microcontrollerproject (politie) is wel een leuk idee!

idd een wedstrijd niet gesponserd en zonder prijzen zou ook leuk zijn :)

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Misschien een idee om op een aparte page wedstrijden te noemen die op dit moment lopen? Wat ik weet:

- www.piclist.com, gesponsord door olimex: maak een ontwerp, krijg een print van olimex, ik geloof iedere 2 maanden, aantal inzendingen is erg laag

- www.circuitcellar.com, gesponsord door motorola, zie de website

- jallist, gesponsord door Eur van Andel (Fiwihex): maak een 1-draad (ok, 3 met massa en Vcc erbij) terminal voor debugdoeleinden, win een Wisp628, details zie jallist

....

Overigens heb ik ooit aanboden aan CO om wedstrijd(jes) te sponsoren, het is dan echt niet mijn bedoeling om de site vol banners te zetten!

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

1 banner zeker??? :P, ik vind het juist zo fijn van deze site dat hier helemaal geen reclame opstaat. :D
mischien idee z'n wedstrijdje maken zoals die andy quiz op de elektuur site?? maar dan zonder prijzen, enzo. maar gewoon voor de lol, om je kennis van electronica een beetje op te proef te stellen.

Hieper de piep!

Op 16 februari 2003 14:12:59 schreef Roel:
1 banner zeker?

Geen idee, CO heeft geen antwoord geven op mijn voorstel, maar ik moet ze wel gelijk geven dat de 'banner/sponsor-loosheid' van deze site een verademing is tov vele andere sites.

Maar ik zou zelf meer denken aan een pagina met de wedstrijd (of meervoud?), met daarop iig een link naar mijn site en een blokje text wat ik doe.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Nou een banner valt wel mee opzich als er maar geen pop ups komen

May The Source Be With You

Op 16 februari 2003 14:17:56 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
Geen idee, CO heeft geen antwoord geven op mijn voorstel,

Ik heb je toen toch gemailt dat we niet doen aan reclame of een andere andere vorm van sponsoring of niet?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

een wedstrijd kan toch ook zónder reclame? gewoon voor de gein en mischien (weet ik wel bijna zeker) hebben andere mensen ook wat aan het resultaat.

Op 16 februari 2003 18:26:36 schreef Joost:
een wedstrijd kan toch ook zónder reclame? gewoon voor de gein en mischien (weet ik wel bijna zeker) hebben andere mensen ook wat aan het resultaat.

maar, er gaat veel tijd in zitten.

en wat is er zo boeiend aan een wedstrijd als de prijs 0.0 is ?

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 16 februari 2003 19:14:02 schreef Jeroen Boere:

[...]

maar, er gaat veel tijd in zitten.

en wat is er zo boeiend aan een wedstrijd als de prijs 0.0 is ?

als het gaat om het delen van prints schemas ed dat kan ook vrijwillig en ik vind het hier volledig overbodig om een wedstrijd te houden om de resultaten hier aftebeelden

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 16 februari 2003 17:17:03 schreef Bastiaan:
Ik heb je toen toch gemailt dat we niet doen aan reclame of een andere andere vorm van sponsoring of niet?

IIRC (maar mensen die mij kennen zeggen dat ik een geheugen heb als een zeef) reageerde CO (jij?) dat ze de site niet willen vervuilen (terecht) maar dat ze nog dachten over een andere vorm. Misschien heb ik het verkeerd begrepenj :(

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Op 16 februari 2003 19:56:15 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
IIRC (maar mensen die mij kennen zeggen dat ik een geheugen heb als een zeef) reageerde CO (jij?) dat ze de site niet willen vervuilen (terecht) maar dat ze nog dachten over een andere vorm. Misschien heb ik het verkeerd begrepenj :(

Daar heb je gelijk in. In 1e instantie doen we er niet aan, maar misschien dat we nog iets kunnen bedenken ervoor. Zo had ik het toen idd geformuleerd.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Een wedstrijd elders:

http://www.sxlist.com/techref/ubicom/contests.htm

NB een SX is een soort PIC (12-bit core met wat verbeteringen) maar dan op steroiden: tot 75 MHz en 1-instructie-per-clock, dus 75 MIPS (een 16F84A op 20 MHz is 5 MIPS).

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

is gewoon cool voor wedstrijden te houden dan weet je tot wat het CO forum in staat is qua elektronica :) (denk zowat alles )

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Mag ik deze draad nog eens een schop geven?

Volgens mij

1. is er wel enig animo van potentiele deelnemers voor 1 (of meer?) ontwerp wedstrijd(en) op CO

2. zijn er wel mensen/bedrijven die iets aan prijzen beschikbaar willen stellen (igg ikzelf) zonder dat er iets tegenover staat dat CO 'vervuilt' (in mijn geval: zelfs als er nergens genoemd wordt dat een Wisp628 kitje en wat PICjes door mij beschikbaar worden gesteld dan is het toch al duidelijk waar het vandaan komt, dus ik heb zeker geen banner nodig :)

3. moet het mogelijk zijn een wedstrijd te houden zonder dat dit de tijd van de CO beheers te veel belast (dat was geloof ik een 2e bezwaar van Bastiaan). (het zou bv zelfs kunnen in de vorm van een discussie draad, zonder enige inhoudelijk inbreng van de moderators)

Ik wil dus vragen om reacties:

a. van potentiele deelnemers:
- wat voor onderwerp, of helemaal vrij
- wat voor termijn
- wat moet een inzender leveren (schema? text? PCB layout? code? webpage?)
- wat zijn goede criteria voor beoordeling (functie, moeilijkheidsgraad, bouwprijs, elegantie, gebruik (of niet-gebruik) van bepaalde onderdelen, presentatie, beschrijving, originaliteit)

b. van moderators en CO deelnemers
- wat zou een goede vorm zijn (alles in een discussie draad, apart forum, aparte pagina, helemaal buiten CO)

c. van potentiele sponsors
- wie wil ook wat aan prijzen (materieel? geld?) ter beschikking stellen (en wat wil je daar tegenover hebben staan, bij voorkeur natuurlijk niets!)
- eventuele wensen over vorm, onderwerp, jurering etc.

d. van iedereen
- wat is een geschikte jury/jurering (sponsors? moderators? willekeurige CO gebruikers? Poll op CO?)
- wie stelt zich beschikbaar als jury

Ik heb zelf natuurlijk wel ideeen maar ik het lijkt me leuk om eerst wat van anderen te horen.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

gratis wisp628 kitjes ? hmmmm tof... laten we voor de wedstrijden gaan!

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

wedstrijden opzich zijn niet zo'n probleem lijkt mij maar dan heb je toch altijd weer het gedoe dat 1 iemand echt een heleboel weet en die dus iedere keer wint en het geen uitdaging is voor minder goede mensen om tegen die veel betere persoon op te nemen.

of zie ik dit verkeerd?

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Hugo Welther

Moderator

Op zich zie je dat niet verkeerd.
Je kan dat ondervangen door diverse categoriën te maken.
Beginner, gevorderd, vergevorderd bijvoorbeeld.

Probleem is hoe controleer je dat.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

ik wil ook wel meedoen als hij er komt maar dan wel als beginner want ik ben niet zo goed :P

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 14 april 2003 17:04:04 schreef Erik:
het gedoe dat 1 iemand echt een heleboel weet en die dus iedere keer wint

Dat hangt af van de criteria (ik ben niet zo'n voorstander van - lastig te controleren - ervarings-categorien, maar voor een serie wedstrijdjes kan je natuurlijk vorige winnaars voor een bepaalde tijd uitsluiten).

Het lijkt me vanzelfspreken dat de beste wint, maar dan kan je nog wel kiezen wat het beste is. Er zijn criteria waar elektronica kennis minder belangrijk voor is, bv originaliteit, grappigheid, uitvoering.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog