Hallo,
Bedankt voor jullie hulp bij het bouwen van de schakeling met de microcontroller.
We hebben een extra opdracht erbij gekregen.
De opdracht is of er een mogelijkheid bestaat om het ook met de plc aan te kunnen sturen.
bij dit schema maken we gebruik van de 16f84a.
En in deze schakeling moeten we dus ook proberen een plc te integreren zodat we of met de microcontroller of de plc kunnen aansturen.
Maar volgens mij is dit niet mogelijk omdat de displays om de paar ms worden gerefreshed en kan de plc dat niet aan.
mvg
en alvast bedankt
Johnnie
Als dit het enige is wat die PLC te doen heeft zal het wel gaan. Ik denk dat een gewone S7CPU314 voor dit programmaatje een cyclustijd van <2ms nodig heeft.
hallo,
We moeten werken met de plc fxon van Mitsubishi volgensmij kan dit nooit werken als je hem er zo opzet.
Bestaat er een uitbreidingsmodule voor die met transistors werkt waarmee dit waarschijnlijk wel mee zou kunnen ?
Bedankt en met vriendelijke groet,
Johnnnie
[Bericht gewijzigd door johnnie op ]
Op 6 april 2006 11:44:22 schreef johnnie:
hallo,We moeten werken met de plc fxon van Mitsubishi volgensmij kan dit nooit werken als je hem er zo opzet.
Bestaat er een uitbreidingsmodule voor die met transistors werkt waarmee dit waarschijnlijk wel mee zou kunnen ?Bedankt en met vriendelijke groet,
Johnnnie
Met relaisuitgangen lijkt me leuk 
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
No_Brain
"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Belleblaas
BelleBlazer4Life
De FX0N is een tijd terug vervangen door de FX1N serie.
Er zijn typen met relais of transistor uitgangen.
Ook in de uitbreidings modulen is deze keuze te maken.
De uitgangen kunnen ook BCD worden gestuurd.
Snellere typen uit de FX serie:
FX2N en FX3U.
Of het multiplexen uiteindelijk kan gaan werken (met het juiste visuele bedrog) kan ik je niet zo vertellen.
De specs kunnen je vertellen wat de instructie tijden zijn.
Een ladder en/of STL programma kan worden omgezet in een instruction list.
Vervolgens uitrekenen maar.
Of is mijn idee te simpel?
testhetmaar
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Het is mogelijk met een FX/FX(2c)/FX2n(c)
Gebruik functie SEGL (seven segment with latch).
12 uitgangen nodig om 8 display's aan te kunnen sturen. Het moet dan wel een transistor output modulen zijn.
Zie in het grote FX boek blz 5-85.
Mark