Phono/line adapter bromt

Hallo

Ik heb mijn computer op mijn radio aangesloten alleen de radio heeft alleen maar een Phono line ingang. Hier heb ik zo'n schakeling voor gevonden op deze site alleen hij bromt als een gek.
Wat heb ik verkeerd gedaan??

Vast bedankt voor de moeite

Misschien een overbodige vraag , maar je gebruikt toch afgeschermde audio draad ?

beetje gek
Hugo Welther

Moderator

Misschien ook wel het bekende aardlus probleem.

Hangt de radio aan de kabel en is de computer gerandaard?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ik heb dit ook gehad, maar ik had dit altijd.
probeer eens met je line-IN uit te zetten. die vangt soms ook veel storing op die dan naar de line-Out en de luidsprekers gestuurd wordt

Electronics is a fine hobby ;-) http://www.electro-online.be

Vast bedankt

maar ik gebruik natuurlijk afgeschermd audio draad. En dat met die aardlus heb ik meer gehoord. maar ik heb nog nooit gehoord wat ik eraan kan doen.. Mijn radio zit inderdaad aan de kabel en mijn computer is volgens mijn ook geaard. (is dit niet altijd standaard? ik heb er in ieder geval nog nooit wat aan gedaan)

Als ik het goed begrijp dan zou die als ik de kabel eruit trek het moeten doen?.. Is niet de bedoeling natuurlijk maar dan weet ik in ieder geval wat het probleem is...

Oh en dan nog eens wat, wat bedoel je met Line_IN uit te zetten?? want dat klinkt best logisch volgens mijn en dat heb ik nog nooit gehoord... bedoel je dat ze elkaar beinvloeden??

PC voedingen (althans de mijne toch) geeft veel elektrosmog zoals ze in elektuur al eens zeggen. De aarding geeft dus een zekerr storing , waarschijnlijk is het die brom die je hoort.

De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

ja als je de kabel eruit haalt moet de aardlus goed zijn. En wat die Line-in uitzetten betreft, Je hebt waarschijnlijk een Line-in en een Line-out op je computer, deze zijn via het 'mengpaneel' op je computer uit te schakelen. Mengpaneel staat meestal wel in de taakbalk.

edit:/taal beteringen

OK bedank deze had ik nog niet gehoord. Ik heb weer een beetje hoop. En wat die aardlus betreft, als ik de kabel uit mijn radio haal maakt dit niet veel uit. maar ga proberen of het helpt de Line_IN uit te zetten.

Op 5 februari 2003 09:19:44 schreef Vis:
En wat die aardlus betreft, als ik de kabel uit mijn radio haal maakt dit niet veel uit.

dan ligt het probleem waarscheinlijk bij de radio en niet bij je computer

beter goed gejat, dan slecht bedacht!

Ok daar ben ik weer eens.

Ik heb echt bijna alles geprobeerd maar het brommen blijft.
line_in uit gezet
kabel eruit getrokken
de - (min) van elkaar gescheiden

waar het misschien wel aan kan liggen is dat ik beide kanten A-kant en B-kant dus vlak naast elkaar op 1 print heb gebouwd. Kan het zijn dat die elkaar beinvloeden???

ja, dat kan, moetje gewoon even een blikken plaatje er tussespannen.