Ik zie hier steeds vaker de vraag naar elektronica boeren. Ik weet niet of het misschien eens handig is om die hier op de site te zetten per provincie ofzow.
Lijkt mij persoonlijk wel makkelijk. Misschien kun je dan ook in het kort positieve of negatieve ervaringen van bezoekers erbij zetten in het kort.
Ik weet niet of het realiseerbaar is, maar een elektronicazaak die niets heeft is natuurlijk ook niets.
Verder een suggestie( het posten van nieuwe posts zou van mij wat makkelijker te vinden moeten zijn, bijvoorbeeld gewoon achter de link forum, of maybe zelfs wel op pagina laatste discussieis, want moet nu 4 keer klikken, wordt ik moe van 
Pixie
Weer terug bij de leukste hobby in het universum
ik vind het ook wel een goed idee....we hebben ook een post gemaakt van waar je dingen om te etsen kon halen, maar het makkelijkst is het denk ik wel als het gewoon een vast gedeelte van de site kan worden.
(ik ben echt super tevreden met mijn electroboer, een andere die ik ken is wel aardig, maar ik ben ook al wel eens bij 1 geweest waar ik echt ontevreden over ben.)
Tja,
Ik zouw wel een andere electroboer willen hebben.
Mijne is echt duur.
Kunne we anders niet iets maken dat we elke maand ofzo inkoopactie doen bij een inkoper?
Wil ik best wel regelen.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 5 februari 2003 07:55:39 schreef High met henk:
Ik weet niet of het realiseerbaar is, maar een elektronicazaak die niets heeft is natuurlijk ook niets.
Laten we dan in dit topic beginnen met het verzamelen van ervaringen. Daarna kunnen wij wel een overzicht in elkaar zetten. Zo ben ik nu ook bezig met een verhaal over etsen, gebaseerd op de vele topic die erover zijn geweest.
Verder een suggestie( het posten van nieuwe posts zou van mij wat makkelijker te vinden moeten zijn, bijvoorbeeld gewoon achter de link forum, of maybe zelfs wel op pagina laatste discussieis, want moet nu 4 keer klikken, wordt ik moe van
Je bedoelt topics ipv posts neem ik aan?
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
oke alvast mijn ervaringen:
winkel:
RATO ( www.rato.be )
St. Jacobsmarkt
Antwerpen
België
ervaring:
- pos:
- Vriendelijke bediening, goede service.
- Grote stock.
- Prijzen vallen mee..
- Vaak gebruikte elco's zijn HT (high temp), voor de prijs van gewone.
- vaak gebruikte weerstanden (bijv 1k) krijg je 2% weerstanden voor de prijs van gewone 5%
- RATO DB , database met al hun artikelen met prijs.
neg: - soms duurder op bepaalde componenten
- geeft heel soms verkeerde onderdelen mee
winkel2:
DiTronics
Nieuwdreef
Merksem
België
- pos:
- ietsje goedkoper op bepaalde onderdelen ( AVR's, ..? )
- parkeermogelijkheid voor de deur
- verkoopt ook andere zaken buiten componenten ( schotel antennes, muziek installatie, ..)
neg: - telefoon meestal bezet
- weerstanden en ic-voeten duur (misschien nog andere dingen..?)
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 5 februari 2003 11:44:29 schreef Koen Van Vlaenderen:
- pos:
- telefoon meestal bezet
Hehe, is dat positief? 
Pixie
Weer terug bij de leukste hobby in het universum
ok nou dan hier mijn ervaningen alvast.
Delft: HEC. prima zaak, prima prijzen, en vooral een prima man achter de toonbank...niet alleen aardig (en grappig) maar ook heel behulpzaam en geinteresseerd als je hulp nodig hebt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets op was.
Lastig parkeren, zoals in bijna heel delft.
Rotterdam: DIL. zaak is wel aardig. wel wat duurder. en ook de service en behulpzaamheid vind ik minder ookal geven ze als reden voor hun duurder zijn dat ze zulke goede service hebben. Ze hebben ook een postorder service op www.dil.nl
Op loopafstand van metrostation Zuidplein.
Rotterdam: van embden (geloof ik?) ik ben er twee keer geweest. meer dan de helft van de (standaard componentjes) waren op. 1 keer bleek een hoop weerstanden bij thuiskomt helemaal niet goed te zijn, de kleurcodes leken niet eens op degene die ik wou hebben!!! Ze gaven me ongevraagd van alle weerstanden 10 stuks, niet dat dat nou zo'n ramp was, maar ik vond het raar dat ze dat zomaar deden terwijl ik speciaal had vermeld dat ik er van sommigen maar 1 of 2 wou hebben. de jongen achter de toonbank maakte een indruk alsof hij er zelf niet echt wat vanaf wist.
Parkeren is er geloof ik moeilijk (en betaald), een eindje lopen vanaf ns station R'dam Noord.
edit: Bij al deze winkels zijn ccfl-buisjes te koop.
[Bericht gewijzigd door Pixie op ]
Bastiaan
Stuut & Bruin, Den Haag (NL):
Positief:
Grote voorraad van artikelen
Ze hebben hun eigen catalogus en een wat kleine website
Je word snel geholpen
Veel kennis aanwezig bij personeel, vooral over wat ze allemaal hebben
CCFL buisjes te koop
PIC serie te koop
Normale prijzen, niet duur, niet goedkoop
Met openbaar vervoer makkelijk te bereiken
Nadeel: met auto redelijk lastig te bereiken vanwege grote drukte in de straat en omgeving, als je geluk hebt kan je voor de deur (betaald)parkeren, en anders moet je een stuk verderop dat doen.
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Op 5 februari 2003 11:54:30 schreef Bastiaan:
[...]
Hehe, is dat positief?
als je goed kijkt zie je daarboven "neg:" staan 
.def neg : negatief, slecht, foei.. 
Bastiaan
Op 5 februari 2003 12:56:58 schreef Koen Van Vlaenderen:
[...]
als je goed kijkt zie je daarboven "neg:" staan
Volgensmij stond die er eerst nog niet, maar ok, dan klopt het nu wel wat beter