Ik heb een opdracht gekregen om uit te zoeken hoe het nu zit met het verband tussen Spoorbreedte, Stroomsterkte, Temperatuur en Spoordikte.
Ik heb het hele (nederlandstalige) internet al afgezocht maar zonder enig succes tot een grafiek of formule.
dus wat ik eigenlijk zoek is een grafiek of formule (het liefst een formule zodat ik hem altijd kan toepassen)
Dit soms http://www.desmith.com/NMdS/Electronics/TraceWidth.html
1 sec Google
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Je grootste fout zit in het Nederlands talig deel afzoeken. Electronica is nou eenmaal iets met Engels als 'native language', dus daar zul je ongetwijfeld veel meer tegenkomen.
@Hugo: Geinig tooltje, al moet ik je bekennen dat ik het meestal op het gevoel doe (en als er echt veel doorheen moet een stukje koperdraad overheen soldeer.
Bedankt voor de site en inderdaad ik weet dat het meestal engelstalig is, alleen ik zat met worden zoals 'printboard' en 'bandwidth' alleen dat leverde me natuurlijk niet veel op.
(op school kon ik niets vragen en ieder vertaal machine vertaalde het verkeert.)
nogmaals bedankt