Ik zit op HBO Technische Natuurkunde en we hebben een opdracht gekregen over zonnecellen. Mijn deel hiervan is:

Uitzoeken wat de schakeling hiervan is (hoe worden de diodes op elkaar geschakeld, hoe wordt de gecreërde gelijkstroom omgezet naar een voor de netspanning bruikbare wisselspanning).

Het zou fijn zijn als ik de schakeling kreeg en een verhaaltje erbij dat em uitlegt.

Bedankt

met of zonder majonaise ?

Op 26 april 2006 22:06:12 schreef Ganzz:
met of zonder majonaise ?

Domme antwoorden bestaan dan toch...

Ik heb al heel veel informatie gevonden over de diodes en de werking ervan, maar nog niks over de schakeling zelf.

Op 26 april 2006 22:02:38 schreef zakon:
Ik zit op HBO Technische Natuurkunde en we hebben een opdracht gekregen over zonnecellen. Mijn deel hiervan is:

Uitzoeken wat de schakeling hiervan is (hoe worden de diodes op elkaar geschakeld, hoe wordt de gecreërde gelijkstroom omgezet naar een voor de netspanning bruikbare wisselspanning).

Het zou fijn zijn als ik de schakeling kreeg en een verhaaltje erbij dat em uitlegt.

Bedankt

Ik heb hier een pdf file van 4MB (engels) met basic info.
Kan uw mailbox dat aan ??

Op 26 april 2006 22:02:38 schreef zakon:

Dat zou inderdaad heel fijn zijn. :)

Misschien tijd om het beschrijvende zinnetje van deze sectie eens te lezen? "... Eigen inzet is verplicht, dus niet je vraag dumpen en wachten op een kant-en-klaar antwoord!"

Vanmorgen las ik nog in de krant dat een groot percentage van de jongeren gebruikt maakt van Google, maar dat geld hier volgens mij niet..
Voeg eens de magische woorden "schematic" en "solar regulator" toe aan je zoekopdracht. ;)

Deze bijvoorbeeld: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/123

Accu opladen en daarachter een op het net gelockte DC/AC omzetter met de uitgang in het net geprikt.

je bedoelt een omvormer, er zijn fabrikanten die een complete set leveren met twee zonnepanelen die je zo op het lichtnet kan aansluiten.
kijk eens bij nuon essent etc.

weet je zeker dat je een hbo opleiding volgt je vraag is op vmbo nivo

Op 26 april 2006 22:38:03 schreef klein is fijn:
[...]Dat zou inderdaad heel fijn zijn. :)

Misschien tijd om het beschrijvende zinnetje van deze sectie eens te lezen? "... Eigen inzet is verplicht, dus niet je vraag dumpen en wachten op een kant-en-klaar antwoord!"

Ik ga het toch eens op mijn werk proberen als men weer eens met een vreemde storing komt.

Probeer het eens op CO, ik heb nu even geen zin om zelf wat te bedenken. :-)