touchscreen eindwerk vraagje...

ik ben van plan om volgend jaar mijn eindwerk met een touchscreen te doen...
nu had een leraar een idee:
hij had al een lift (computergestuurd) dat al van iemand anders zijn eindwerk was...

nu zou ik daar een lcd touchscreen willen in bouwen die dan een paar commandos kan geven aan die lift b.v.: 1 ste verdieping of 2de verdieping en zo...

nu was mijn vraag waar ik zo een klein touchscreentje kan kopen?
(b.v.: de groote van zo een tomtom go 700)
en wat de prijs misschien kan zijn...

In elektuur heeft eens een artikel gestaan hoe je zelf een touchscreen kan maken met een uC. Heel leuk artikel was dat, en lijkt me erg mooi om als eindproject te doen. Aangezien je maar een paar commando's nodig hebt, is een hoge resolutie niet nodig (dus grote raakvlakken zijn voldoende) en dat kan je redelijk simpel zelf maken.

Op 18 mei 2006 11:31:30 schreef Ectholian:
In elektuur heeft eens een artikel gestaan hoe je zelf een touchscreen kan maken met een uC. Heel leuk artikel was dat, en lijkt me erg mooi om als eindproject te doen. Aangezien je maar een paar commando's nodig hebt, is een hoge resolutie niet nodig (dus grote raakvlakken zijn voldoende) en dat kan je redelijk simpel zelf maken.

heb je misschien de site of de nummer van de electuur uitgave?

ik heb dit ook wel al gevonden maar het kost wel veel
http://simmetry.com/productt.htm

Kijk eens op http://www.antratek.nl of bij www.digikey.com.
Maar $90 voor een LCD + Touch screen is geen uitzonderlijke prijs hoor.

heb je misschien de site of de nummer van de electuur uitgave?

copy---> paste

http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=28&art=60660

et voila

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Het touchscreen waar in die elektuur over gesproken werd, was een folie die niet leverbaar was in kleine aantallen. Toen ik het bedrijf belde om een paar van die folies te bestellen kreeg ik te horen dat ze niet zo blij waren dat de Elektuur hun als leverancier hadden vermeld. Ze maken wel zulke folies maar alleen in custom series. Ze hebben geen standaard producten.

De controller was wel te krijgen als een sample bij de fabrikant.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 18 mei 2006 15:15:24 schreef jovak:
Het touchscreen waar in die elektuur over gesproken werd, was een folie die niet leverbaar was in kleine aantallen. Toen ik het bedrijf belde om een paar van die folies te bestellen kreeg ik te horen dat ze niet zo blij waren dat de Elektuur hun als leverancier hadden vermeld. Ze maken wel zulke folies maar alleen in custom series. Ze hebben geen standaard producten.

De controller was wel te krijgen als een sample bij de fabrikant.

En ze kunnen er niet in het kader van een afstudeerprojectje eens 5 extra maken in een custom-serie en die dan aan jou ter beschikking stellen ? (tegen kostprijs uiteraard)

Slechte zaak, maarja, anderzijds ook wel te begrijpen, 5 stuks extra kost extra moeite en levert 'niets' op

free_electron

Silicon Member

het is vaak mogelijk om op ebay goedkope lcd met touchscrenes te bekomen van samsun ( soms voor paar dollar ) dit zijn de lcd;'s die in de palm pilots gebruikt werde.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

http://www.inkoopacties.net/topic/8lrj4wfw/4
onderaan.
:)

en 320x240 met SED1335 zou ook geen probleem zijn, mocht daar een touch variant van zijn te krijgen.

[Bericht gewijzigd door Canule op donderdag 18 mei 2006 17:26:49

thx all
ik denk dat ik nu wel genoeg info heb...

mercikes

je kunt nooit teveel info hebben :P.

Take a parachute, and jump!

Op 18 mei 2006 17:48:05 schreef pcnerd:
je kunt nooit teveel info hebben :P.

Dus als jij uit een google zoekactie 123.456.789.000 hits terugkrijgt ga je die allemaal zitten bekijken ;-) onder het motto je kunt nooit teveel informatie hebben ??

eh het is: Resultaten 1 - 10 van circa 6.480.000.000 voor info

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook