Simulatie

Hey

Zou iemand mij kunnen helpen.Ik zoek namelijk het volgende.
Ik zoek een simulatie van een proces, dit mag heel simplistisch zijn, is gewoon ter ondersteuning om het begrip sturen vs regelen uit te leggen.

Ik heb zoal een prog. gezien waar heel simpel een huis was getekend, en je kon dan de thermostaat instellen, buiten temperatuur regelen, een deur open zetten, enz en je zag dan wanneer de verwarming annschakelde

In die richting zoek ik dus iets.
Alvast bedankt

klein is fijn

Moderator

Met Visual Basic valt vast wel wat leuks in elkaar te draaien.

Maar, ik mis de link met electro even, zitten er ook sensoren aan die computer die realtime de temperatuur meten oid?

Probeer een Demo te krijgen van een Scada-pakket, bijvoorbeeld Simplicity van GE-Fanuk of Wincc van Siemens

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Op 18 mei 2006 17:40:26 schreef klein is fijn:

Maar, ik mis de link met electro even

Overdrijf je nu niet een beetje?
De dag van vandaag is verwarming en elektro niet meer van elkaar te scheiden.
Je mag er tegenwoordig zelfs al sanitair bij nemen.....

Too many slaves in this world, die by torture and pain.Too many people do not see,theyre killing themselves - going insane
Anoniem

Op 18 mei 2006 17:17:24 schreef ITR-Boy:
Hey

Zou iemand mij kunnen helpen.Ik zoek namelijk het volgende.
Ik zoek een simulatie van een proces, dit mag heel simplistisch zijn, is gewoon ter ondersteuning om het begrip sturen vs regelen uit te leggen.

Ik heb zoal een prog. gezien waar heel simpel een huis was getekend, en je kon dan de thermostaat instellen, buiten temperatuur regelen, een deur open zetten, enz en je zag dan wanneer de verwarming annschakelde

In die richting zoek ik dus iets.
Alvast bedankt

Dat lijkt me Mathlab, een wiskunde pakket programma, met uitbreidingen in vele takken, zoals in de regeltechniek.
http://www.mathworks.com/

klein is fijn

Moderator

Op 19 mei 2006 20:04:24 schreef Fozzie:
[...]

Overdrijf je nu niet een beetje?
De dag van vandaag is verwarming en elektro niet meer van elkaar te scheiden.
Je mag er tegenwoordig zelfs al sanitair bij nemen.....

Als ik overdreef dan zat er al een slot op. ;)

Indien een topicstarter een wat onduidelijke vraag stelt waarbij het voor mij niet duidelijk is wat de link met electro is, dan mag ik gewoon vragen naar die link.

En sanitair? Als het op een gegeven moment gaat over het verstopte doucheputje dan verwijs ik je toch vriendelijk naar een passend forum daarvoor.