MXTheo:
http://www.tubecad.com/october99/page4.html
Let op dat dit ook een cathodevolger is, dus geen spanningsversterking levert.

Beertje en Ledlover: 60Vtt als indicatie van de oversturingsmarge, de laagst toelaatbare afsluitwaarde is 10 kohm, vanwege de beperkte waarde van de uitgangscondensatoren (6.8 uF). Liever nog wat hoger zelfs, maar aangezien ik alle ingangen in 100 k of hoger uitvoer, is dat geen probleem.
Die 60Vtt is uiteraard gemeten over 1 megohm/30 pF, de probe impedantie.
Bij 10 k zal dat ongetwijfeld wel wat inzakken.

Juist bedankt KT88
Maar een Zo van 3.44 Ohm is wel heel weinig.
Ik zal het eens proberen.

Zojuist de ECC99 in standaard SRPP voor de mosfets geplaatst, anodestroom 18mA, klinkt helemaal niet slecht die buis :)

Dat is THEOretisch >:-)

Site is ook maar een voorbeeld van white, als je "white cathode follower" in Google gooit, word je doodgegooid met applicaties.

Ik ben er weer vanaf gestapt wegens klankmatige bezwaren, maar het kan zijn nut hebben als je 4 om 4 of 8 om 8 MOSFETs wilt aansturen............

De ECC802S in mijn linestage heeft het veld moeten ruimen voor een 6FQ7 wegens overmatige ruisproductie ineens (iets te hoge stroom gekozen door de buis, hum....... :+ )

100 dollar naar de maan geholpen...

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Op 18 september 2006 23:46:04 schreef KT88:

100 dollar naar de maan geholpen...

tsja, dat pleit natuurlijk wel voor experimenteren met suffe haltron ecc82's, niet? >:-)

aan de andere kant is 't natuurlijk wel heerlijk decadent...

Ach, ik vind die Fee-bay prijzen sowieso onzin, ik gebruik die dingen liever dan dat ik erop blijf zitten totdat ze 300 dollar waard zijn.............

En Haltron is soms nog wel beter dan Chelmer (CvC), Ultron of (bewaar me! ) Edicron.......

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Gezien de 30 pagina's en de 750 posts al ruim zijn gehaald, tijd voor Buizenpraat, deel 2!