Poels Design

Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl

Hey,

Ik heb hier een 3 fasige motor met transmissie kast voor me liggen die we graag op school willen gaan gebruiken voor een voorstelling. De bedoeling is de motor te laten werken op een 1fasige aansluiting. (230V L1, N)

De vraag is. Welke verbindingen en schakeling moet ik aan de motor toepassen?
Wat voor een condensator heb ik hier voor nodig ? Is hier een formule voor ?

Gegevens motor:

220 Ster / 380 Driehoek
72 r/min
50 Hz
Cos 0,7
0,37 KW

Merk:
Vector aandrijfastechniek B.V Rotterdam
Type: R43DT71D-4BM HR
Nr: 90/947854-0-001-1

Gegroet Luc Poels

LaStei

carpe cerevisi

Net met een andere post geantwoord: een inverter die van 1 phase 3 phase maakt, ongeveer £150,- plus BTW. Simple, en geen geklooi met allerlei condensatoren etc. (en je krijgt er een gratis snelheidsregeling bij)

Poels Design

Op 19 mei 2006 09:44:31 schreef LaStei:
Net met een andere post geantwoord: een inverter die van 1 phase 3 phase maakt, ongeveer £150,- plus BTW. Simple, en geen geklooi met allerlei condensatoren etc. (en je krijgt er een gratis snelheidsregeling bij)

Uhm wij krijgen geen geld voor dit soort dingen we zullen het helaas met eigen verzameling moeten doen, een berg vol condensqtor en

Jonathan

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

als je zelf wil doen moet je zeker eens op het forum zoeken. 10-tallen topic over dit onderwerp zijn hierover geopend

tip: methode van steinmetz

Poels Design

Op 19 mei 2006 12:37:55 schreef Jonathan:
als je zelf wil doen moet je zeker eens op het forum zoeken. 10-tallen topic over dit onderwerp zijn hierover geopend

tip: methode van steinmetz

Hey,

Ik zit nou in de les tekenen en kan melden dat het gelukt is. De 3 fasige motor hebben xe dus met een schakeling + condensqtor van 20micro farat aangesloten.
De motor kan zels van richting worden veranderd ideaal

Groeten Luc P